Polskie modelki w reklamach perfum: Anna Jagodzińska

czwartek, 5 kwietnia 2012    0   

Polskie modelki w reklamach perfum: Anna Jagodzińska

Ania Jagodzińska, choć nie skończyła jeszcze 25 lat, świat mody ma u swoich stóp. Aktualnie zajmuje 6. pozycję w prestiżowym rankingu portalu models.com. Nic więc dziwnego, że pojawia się w wielu kampaniach reklamowych, w tym i tych perfumeryjnych.

Jak do tej pory ta polska modelka była twarzą ośmiu perfum. Ilością perfumeryjnych kampanii reklamowych wśród polskich modelek przewyższają ją jedynie Anja Rubik (11) oraz Małgosia Bela (9).

Ania Jagodzińska swoja przygodę z modelingiem zaczęła bardzo wcześnie, bo w wieku 14 lat. Początkowo wygrała w jednym z konkursów młodzieżowego magazynu, a następnie związała się na krótko z łódzką agencją Moda Forte, by następnie rozpocząć swoja przygodę z agencją New Age Models. Wkrótce potem jej kariera nabrała tempa. W 2003 roku modelka dołączyła do agencji Next Model Management. Wtedy to zadebiutowała na pokazie marki Pringle of Scotland w Mediolanie. W tym samym roku przeniosła się do Nowego Jorku, by skupić sie na rozwoju kariery. Ania chodziła w pokazach mody DKNY, Marc by Marc Jacobs w Nowym Jorku. Rok później jej zdjęcia zaczęły pojawiać się na okładkach magazynów o modzie. Równocześnie została twarzą kilku marek – BCBG Max Azria, Moschino Cheap&Chic, Pollini. W 2005 roku modelka pracowała dla Lama, Furstenberga, Jacobsa i innych, a jej fotografie pojawiły m.in. w niemieckim, brytyjskim i australijskim Vogue’u. W roku 2006 Jagodzińska zrobiła sobie przerwę, by zająć się nauką. Na wybieg wróciła dwa lata później. W wywiadzie dla Pani (luty 2009) wyznała: "Biorę sobie do serca każdą niekorzystną opinię, choć dzisiaj znam swoją wartość i czuję się pewniej niż na początku kariery. Bolą mnie plotki i złośliwe komentarze. To denerwujące, kiedy wchodzi się do pokoju pełnego ludzi, a oni oglądają cię jak pod lupą. Błyskawicznie się wtedy spinam, tracę swobodę". (Via: http://www.zeberka.pl).

W 2009 roku Jagodzińska uczestniczyła w pokazach takich marek jak: Zac Posen, D&G, Dolce&Gabbana, zarówno w Nowym Jorku jak i Mediolanie. To właśnie wtedy została twarzą Oscara de la Renty i marki Bottega Veneta, a także podpisała kontrakt na kilka kampanii reklamowych perfum.

Cechami charakterystycznymi Anny Jagodzińskiej są wyraźnie zaznaczone kości policzkowe i piękne niebieskie oczy. Za swój największy sukces Ania modelka uznaje możliwość współpracy z Stevenem Meiselem, kontrowersyjnym i nieprzewidywalnym artystą. To mistrz fotografii. Realizuje największe kampanie reklamowe, które odnoszą spektakularne sukcesy. Współpraca z nim dała mi wielką satysfakcję. Drugim sukcesem jest moje życie osobiste. Odnalazłam balans pomiędzy życiem osobistym, a zawodowym. Jestem szczęśliwa, wiem co chcę, jak mam działać i czego nie robić. W show biznesie, zwłaszcza w modzie podstawa to odnaleźć siebie. (Via: http://sophisti.pl). Modelka unika też skandali – oprócz jednego w czerwcu 2011 r., kiedy to świat obiegły jej zdjęcia z Leonardo di Caprio. Afera była wywołana faktem, iż parę dni wcześniej widziano go w towarzystwie Blake Lively (aktorki popularnego serialu młodzieżowego, zwanego młodzieżowym Seksem w wielkim mieście, Gossip Girl).

Jagodzińska nie unika pracy na rodzinnym rynku. W 2010 r. została twarzą polskiego TV show wyłaniającego nowe twarze modelingu - Super Models by L’Oreal Paris. Była również twarzą marki odzieżowej Reserved. Gościła również na okładkach magazynów Twój Styl oraz Pani.

Wystąpiła w kampaniach takich domów mody, m.in. Pinko, Patizia Pepe, Max Azria, H&M, Moschino, DKNY. Prezentowała również kolekcje na wybiegach pokazów Roberta Cavalli, Givenchy, Luisa Vuittona, czy Max Mary. W swoim porttfolio może zaprezentować również debiut aktorski – w 2008 r. zagrała w 30-minutowym filmie Świtem w reżyserii Grzegorza Szafrańskiego. Klip z agencji: http://www.youtube.com/watch?v=_YB3LX7HnwY

Dobra passa Ani Jagodzińskiej trwa. Została nową twarzą marki Dior. Modelka tym razem będzie ambasadorką nowej, ekskluzywnej kolekcji Dior Snow White 2012. Zdjęcia do kampanii reklamowej zostały wykonane w Paryżu przez światowej sławy fotografa Patrick'a Demarcheliera.

Modelka plasuje się na 3. miejscu posiadanych kampanii reklamowanych perfum wśród polskich modelek. Pierwsze miejsce zajmuje Anja Rubik (10) i Małgorzata Bela (9).

Ania Jagodzińska jest twarzą 8 perfum: popularnych zapachów kobiecych Moschino Funny, Stella McCartney Stella, Prada L’eau Ambrée, czy Tom Ford Black Orchid. Reklamuje również, wraz z innymi modelami, niezwykle popularny zapach unisex CK One, a także wersję Dolce & Gabbana Light Blue for Her oraz Light Blue for Him.

Moschino Funny (2007) – perfumeryjny debiut Anny Jagodzińskiej

Polskie modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska Moschino Funny

Pierwszy poważny kontrakt reklamowy Anny Jagodzińskiej to ten podpisany z włoskim domem mody Moschino. Marka powstała we Włoszech w 1983 r. założona przez Franco Moschino. Franco został zauważony przez Giorgio Armaniego, rozpoczął z nim współpracę ilustratora, wymyślał slogany kampanii reklamowych, w 1983 r. założył własny dom mody. Szybko nadano mu przydomek Jean-Paul Gaultiera Włoch, mimo, że ich styl jest zgoła odmienny. Znany jest z radosnych kompozycji ubrań, niezwykle kolorowych linii dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Prócz ubrań Moschino lansuje rónież akcesoria, biżuterię, kosmetyki i oczywiście perfumy, których ma w swoim portfolio piętnaście. Kreatorem zapachu Moschino Funny jest Antoine Maisondieu, znany z takich kompozycji jak Burberry Sport for Men, Comme des Garçons X Monocle Scent Two: Laurel, współpracował również w latach 2006-2007 z Etat Libre d’Orange - stworzył dla nich 10 zapachów, jak Fat Electrician czy Vraie Blonde. Kontrakt reklamowy perfum zdobyła 20-letnia modelka Anna Jagodzińska, idealnie wpasowująca się w ideę kampanii perfum skierowanych do młodych, radosnych dziewczyn.

Premiera: 2007
Nos: Antoine Maisondieu
Składniki:

  • Nuty głowy: gorzka pomarańcza, różowy pieprz, czerwona porzeczka
  • Nuty serca: zielona herbata, jaśmin, piwonia, fiołek
  • Nuty bazy: drewno cedrowe, ambra, piżmo

Cena: 269 zł/50 ml
Ciekawe strony:

Stella McCartney Stella (2009) – Anna Jagodzińska twarzą perfum Stelli McCartney

Polskie modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska Stella McCartney Stella

Rok 2009 był dla Ani Jagodzińskiej przełomowy – wzięła wtedy udział w rekordowowej liczbie zapachowych kampanii reklamowych, m. in. w reklamie perfum Stelli McCartney Stella, zastępując tym samym samą Stellę McCartney, która pojawiła się na plakacie reklamowym swoich perfum w 2003 r. (fot. Craig McDean, dyrektor artystyczny kampanii: Peter Saville, grafik: Marcus Warner Had) oraz brazylijską modelkę Solange Wilvert sfotografowaną przez Davida Simsa w 2005 r. Ania Jagodzińska pozowała do plakatu reklamowego Ryanowi McGinleyowi, którzy fotografował również kampanię Jagodzińskiej dla kolejnego zapachu projektantki, Stella Nude. Tłem spotu reklamowego, w którym występuje Ania, jest cover piosenki I Wish You Love zaśpiewany przez Chrissie Hynde, frontmenkę znanego zespołu The Pretenders. Zapach ten jest pierwszym w dorobku projektantki Stelli McCartney (córki Paula McCartneya, członka zespołu The Beatles). Butelka przypomina wyglądem ametystowy kryształ. Nosem perfum jest Jacques Cavallier, znany z kreacji zapachu Alexandra McQueen Kingdom, Bvlgari – Bvlgari Extreme, Aqva pour Homme, czy Giorgio Armani Emporio Armani Diamonds Black Carat for Her. Jak mówi sama McCartney: Pokazałam projektantowi stare zdjęcie róży. Wyobraź sobie luksusowy kwiat, ciężki i piękny; a jej płatki spadają przy dotknięciu. Bardzo chciałam zachować w moich perfumach tę delikatną piękność, ten perfekcyjny moment. (Via: http://beautyandmakeupboudoir.blogspot.com).

Premiera: Stella 2003
Stella Nude 2009
Nos: Jacques Cavallier
Składniki:
Stella:

  • Nuty głowy: bułgarska róża, kwiat piwonii, mandarynka
  • Nuty serca: róża absolute
  • Nuty bazy: piżmo, ambra, egzotyczne drzewa

Stella Nude:

  • Nuty głowy: grejpfrut, róża
  • Nuty serca: peonia, czerwony pieprz
  • Nuty bazy: ambra, wanilia

Cena: 265zł / 50 ml
Ciekawe strony:

Tom Ford Black Orchid (2009, 2010) – dwuletni kontrakt z Tomem Fordem

Polskie modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska Tom Ford Black Orchid

Urodzony w Teksasie Tom Ford, międzynarodową sławę zyskał dzięki współpracy z Gucci - jednym z najbardziej wpływowych domów mody na świecie. Jest też również reżyserem filmu A Single Man z Colinem Firthem w roli głównej. Po tym, jak Gucci nabył markę Yves Saint Laurent, Ford został jej dyrektorem kreatywnym. W roku 2004 zrezygnował jednak z tej funkcji. Po tym, jak wyprowadził z kryzysu dwie czołowe marki modowe, Ford podjął ryzyko i rozpoczął nowy rozdział w swojej karierze, tworząc własną markę odzieżową. W 2006 r. pojawił się na rynku pierwszy zapach sygnowany jego nazwiskiem - Black Orchid. Został on wykreowany we współpracy z firmą perfumeryjną Givaudan. Twarzą zapachu została modelka Julia Restoin Roitfeld (córka byłej redaktor naczelnej francuskiego Vogue'a; fot. Mert Alas, Marcus Piggott). W latach 2009 – 2010 zapach Black Orchid zastapiłą ją w tej roli Anna Jagodzińska, którą do plakatu reklamowego sfotografował sam Tom Ford. Jak można przeczytać w notatce prasowej, Black Orchid to klasycznie czarny, luksusowy i sensualny a  jednocześnie ostry, nowoczesny i nieprzemijalny zapach. To nie jest zwyczajna orchidea, to jest bardziej dziwnego i rzadkiego. Chciałem najczarniejszej orchidei, którą nie tak łatwo znaleźć. (Via: http://www.tomford.com/). Opakowanie perfum stanowi prosta, czarna butelka ze złotymi elementami zamknięta w złotym pudełku z czarnymi elementami. Sprawia wrażenie staromodnej, jednak niezwykle eleganckiej, o nowoczesnym, stylowym rysie.

Premiera: 2006
Nos: b.d. (marka Givaudan)
Składniki:

  • Nuty głowy: trufle, ylang-ylang, bergamotka, czarna porzeczka
  • Nuty serca: orchidea, nuty owocowe, drewno lotosu
  • Nuty bazy: ciemna czekolada, kadzidło, paczula, sandałowiec, wanilia, wetiwer

Cena:  b. d.
Ciekawe strony:

Prada L’eau Ambrée (2009) – Jagodzińska muzą Prady

Polskie Modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska Prada L'Eau Ambree

W 2009 roku Ania Jagodzińska podpisała również kontrakt z Pradą, zostając twarza reklamową perfum L’eau Ambrée, wchodzących w skład linii zapachów Prada Classic. Prócz modelki, w kampanii reklamowej tych perfum wzięły udział również  trzy inne modelki: Tonia Garn, Viktoria Sasonkina oraz Ymre Stiekema. Na uwagę zasługuje plakat i spot reklamowy. Modelki pozując sprawiają wrażenie, jak gdyby znajdowały się w transie. Nastrój tych współczesnych posągów, podobnie jak samych perfum, można odczytać jako chęć dążenia do kontemplacji i refleksji. Wizerunek wykorzystywany w kampanii L’Eau Ambrée, fotografia wykonana przez Stevena Meisela, to nowoczesna interpretacja starożytnych reliefów, w której pobrzmiewają echa kampanii Prady z wiosny-lata 2009 r. Ciężki szklany flakon i figlarnie umieszczony z boku korek wpisują L’Eau Ambrée w kolekcję Classic. Podstawa butelki jest czarna jak smoła, a kolor ścianek jaśnieje przez kolor szary po przezroczyste szkło – cieniowanie stosowane przez Pradę również w kolekcjach prêt-à-porter. Kreatorem zapachu jest Daniela Andriel współpracująca przede wszystkim z Pradą (m. in. Candy, Infusion d’Iris).

Premiera: 2009
Nos: Daniela Andriel
Składniki: paczula, opoponaks, ambra, cytryna, róża de Mai
Cena: 299zł / 80ml
Ciekawe strony:

CK One (2009) – polska modelka wśród modeli z całego świata

Polskie modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska CK One

Doświadczenie Ani z pozowania z innymi modelkami przed obiektywem Stevena Meisela, przy kampanii Prady nie jest jedynym. Wystąpiła ona bowiem również w spocie reklamowym kultowego już zapachu uniseks CK One wraz z modelami z całego świata i z tym samym fotografem. 

Calvin Klein jest amerykańskim projektantem mody (ma korzenie węgierskie). Znany jako minimalista i mistrz koloru, ale także jako prowokator. Po ukończeniu średniej artystycznej szkoły projektowania rozpoczął studia w projektowaniu i wkrótce wraz z przyjacielem Barrym Schwartzem założył własną spółkę. Firma Calvin Klein w latach 70. i 80. projektowała głównie odzież jeansową. Projektant tworzy modę uniseks - jego T-shirty i jeansy mogą wkładać zarówno kobiety jak i mężczyźni. Jego jeansy i bieliznę reklamowały m. in. aktorka Brooke Shields oraz modelka Kate Moss, która nota bene była twarzą perfum CK One, pierwszy raz w roku 1996 r.

Nosem zapachu CK One jest Alberto Morillas znany z zapachów Bvlgari – linia Omnia, Caroliny Herrery 212, DSQuared2 He Wood Ocean oraz Harry Fremont znany z perfum Donny Karran DKNY Men 2009, Gwen Stefani Harajuku Lovers Baby, czy Lancome Miracle.

Ponad 20 pięknych modelek i modeli wzięło udział w wiosennej kampanii reklamowej z 2009 r. zapachu CK One. Spot rozpoczyna się ujęciem długowłosego Jamiego Burke’a, śpiewającego utwór We are One. Następnie dołącza do niego cały tłum młodych, atrakcyjnych osób – wśród nich Coco Rocha, Guinevere van Seenus, Heidi Mount i oczywiście Ania Jagodzińska. Kampania linii ubrań CK by Calvin Klein wiosna/lato 2009 także została powierzona Jagodzińskiej. Czarno-białe zdjęcie zrobione zostało przez Craiga McDeana i trzeba przyznać, że modelka wyszła na nim znakomicie. W najnowszej kampanii perfum (2011) udział wzięła plejada gwiazd ze świata modelingu i muzyki, jak np. Lara Stone, Abbey Lee Kershaw czy Pixie Geldof.

Premiera: 1994
Nosy: Alberto Morillas, Harry Fremont
Składniki:

  • Nuty głowy: bergamotka, cytryna, mandarynka
  • Nuty serca: jaśmin, konwalia, róża, kosaciec florencki
  • Nuty bazy: cedr, sandałowiec, ambra, mąka tarniowa

Cena: b.d.
Ciekawe strony:

Dolce & Gabbana Light Blue for Her, for Him (2010) – seksowna Polka na Capri

Polskie modelki w reklamach perfum Anna Jagodzińska Dolce & Gabbana The One 

Rok 2010 przyniósł Ani jedną kampanię perfumeryjną, dla Dolce & Gabbana Light Blue (wersja dla niej i dla niego). Perfumy mają dosyć długą genezę, pojawiły się bowiem na rynku na początku XXI w., w 2001 roku. Ania zastąpiła pierwszą twarz zapachu, Danielę Lopez (fot. Mario Testino) i Mariję Vujovic (2006). Polka pozowała z modelem Davidem Gandy na łodzi w malowniczym, śródziemnomorskim klimacie Capri. Dyrektorem artystycznym bardzo sensualnego (wręcz erotycznego) spotu jak i plakatów został ulubiony fotograf domu mody Dolce&Gabbana, Mario Testino. Kreatorem zapachu jest Olivier Cresp, znany z takich zapachów jak Cacharel Noa, Dior Midnight Poison, Giorgio Armani Armani Attitude czy Kenzo L’eau par Kenzo. Light Blue for Him zdobyły nagrodę FIFI nowojorskiej fundacji Fragrance Foundation w kategorii Luksusowy zapach męski roku 2008 (Men's Fragrance of the Year - Luxe).

Premiera: 2001
Nos: Olivier Cresp
Składniki:

  • Nuty głowy: jabłko Granny Smith (zielone jabłuszko), cedr sycylijski, dzwonki
  • Nuty serca: jaśmin, biała róża, bambus
  • Nuty bazy: cedr, ambra, piżmo

Cena: 360zł / 100 ml
Ciekawe strony:

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!