Anja Rubik (ur. w 1983 r.) to obecnie absolutna czołówka wśród światowych topmodelek. W rankingu portalu models.com z 2011 roku znalazła się na 3 miejscu, przed nią są już tylko: Natasha Poly i Freja Beha Erinsen. Rubik regularnie występuje na pokazach mody w strojach tak znanych projektantów jak: Givenchy, Chloe, Christian Dior, Hermes, Valentino, Gucci, H&M, Gap, Fendi, Missoni, Versace, Dolce & Gabbana, Oscar de la Renta, Chanel, Balenciaga, Calvin Klein, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Valentino, Chanel, Christian Lacroix i Elie Saab. Jest także wziętą fotomodelką, jej twarz widniała już na okładkach większości prestiżowych magazynów o modzie, m.in.: „Vogue”, „Numero”, „Flair”, „Russh”, „Nylon” czy Elle. Pozowała także do aktów w legendarnym kalendarzu Pirelli.
Anja Rubik w obiektywie Karla Lagerfelda - kalendarz Pirelli 2011 rok |
Jednak dla pasjonatów perfum najważniejsze jest to, że Anja reklamowała również wiele sławnych zapachów: Estee Lauder Beautiful, Armani Code for Her&Him, Chloe EDP, Chloe EDT i Chloe Rose Edition, Fan di Fendi, Gap Close, DKNY Woman & Man, Elie Saab Le Parfum, Trussardi Donna & Uomo. Takiego imponującego wyniku nie udało się dotąd uzyskać żadnej polskiej modelce, o czym pisałam już w artykule Polskie modelki w reklamach perfum.
Pochodząca z Częstochowy 28-letnia Anja ciężko zapracowała na swój sukces. O karierze w świecie mody marzyła już jako dziecko, dlatego od najmłodszych lat uczyła się języka angielskiego. Rodzice wspierali ją w jej dążeniach. Ojciec weterynarz umożliwiał częste podróże zagraniczne i naukę w prywatnych szkołach. Mama pomogła jej odnieść pierwszy sukces, kiedy wysłała zdjęcia 15-letniej Ani do konkursu organizowanego przez magazyn “Uroda” i agencję modelek D'vision. W ten sposób znalazła się po raz pierwszy na kontrakcie zagranicznym. Po powrocie wspólnie z rodzicami podjęła bardzo trudną decyzję o samodzielnej przeprowadzce do Paryża i rozpoczęciu tam nauki w anglojęzycznej szkole. Początki były dla niej bardzo trudne, jednak po latach wspomina je z rozbawieniem: “Moje pierwsze mieszkanie w Paryżu było takie, że dziwię się, że nie popełniłam tam samobójstwa. Miało 18 m kw., jedno malusieńkie okienko i znajdowało się na samej górze kamienicy zbudowanej z kamieni pozostałych po zburzeniu Bastylii, więc było w nim cholernie zimno i ciemno. Łazienka była tak mała, że jak wychodziłam spod prysznica, to musiałam wejść do przedpokoju, żeby się wytrzeć. Ten tzw. przedpokój stanowił jednocześnie część kuchni, a nad kuchnią wisiało moje łóżko”. (via: gala.pl)
W Paryżu pomiędzy nauką w szkole i trudami codziennego życia, znajdowała jeszcze czas na chodzenie na castingi oraz uczestniczenie w pokazach mody. Dzięki temu w ciągu kilka lat poznała dobrze paryski świat mody i wyrobiła sobie nazwisko. Chociaż wokół czyhały na nią, jak na każdą początkującą modelkę, liczne pułapki, udało jej się uniknąć kłopotów z alkoholem i używkami oraz załatwiania kontraktów drogą łóżkową. Mówi, że umożliwiły jej to zasady wyniesione z domu. Kariera Ani Rubik nabrała jednak prawdziwego rozpędu po skończeniu szkoły średniej i kolejnej przeprowadzce, tym razem do Nowego Jorku. Prywatnie, pomimo olbrzymiego sukcesu, który osiągnęła, wydaje się, że wciąż pozostaje normalną i skromną dziewczyną. W wolnych chwilach oddaje się pasji malarskiej. Kiedy tylko ma więcej czasu, stara się odwiedzać rodzinny dom i utrzymywać dobre relacje rodzinne. Szczęście sprzyja jej także w sprawach sercowych. W 2011 roku wyszła za mieszkającego w USA Serba, Sashę Knezevica.
Anja w tym roku skończy 29 lat, jednak nie wydaje się, by wiek, który dla większości modelek oznacza przejście na emeryturę, miał być dla niej jakąś przeszkodą. Wciąż uczestniczy w pokazach mody, poza tym pomaga także młodszym koleżankom z programu “Top model. Zostań modelką” osiągnąć sukces w branży modelingu. Ostatnio zajęła się rownież modą od innej strony, projektując własne kolekcje dla takich marek jak “Quazi” i “Apart”. Została również dyrektorem kreatywnym wydawanego przez siebie czasopisma o modzie - “Magazin 25”.
Jak już wcześniej wspomniałam, Anja Rubik jest rozchwytywana przez twórców reklam perfum najbardziej znanych marek. Przegląd dotąd zrealizowanych przez nią kampanii przedstawia się naprawdę imponująco.
Estee Lauder Beautiful (2007-2008) - pierwszy ślub Anji
Anja Rubik w reklamie perfumEstee Lauder Beautiful
“Beautiful” to klasyczny zapach od kosmetycznej marki Estée Lauder. Wprowadzonej na rynek w 1985 roku kompozycji od początku towarzyszyła spójna i stonowana kampania reklamowa. W każdej sesji fotograficznej modelki promujące “Beautiful” są stylizowane na panny młode, wzruszone zbliżającą się chwilą. Firma Estée Lauder zawsze bardzo starannie wybiera twarze reklamowe swoich produktów i tak też jest w przypadku tych perfum. W swej długoletniej historii “Beautiful” było reklamowane już m.in. przez: Paulinę Porizkovą, Elizabeth Hurley i Carolyn Murphy. W grudniu 2005 roku z propozycją wystąpienia w nowej odslonie kampanii przedstawiciele koncernu zgłosili się do Anji Rubik, która do zadania podeszła bardzo profesjonalnie. Na spotkanie z Aerin Lauder, wnuczką założycielki rodzinnej firmy, zapoznała się dogłębnie z historia marki i oferowanymi przez nią produktami. Zaimponowało to przedstawicielom Estée Lauder, którzy nie ograniczyli jej roli wyłącznie do wystapienia w sesji zdjęciowej: “Na czym będzie polegać jej rola? Najprawdopodobniej zostanie twarzą perfum Beautiful- będzie to nowa kampania, choć perfumy istnieją już od dawna. Możemy spodziewać się dość prostego zdjęcia- biorąc pod uwagę, że zapach jest klasyczny. Bez żadnych udziwnień. Czyste piękno. Jak u Lauder od zawsze. Ponadto Anja musi przeznaczyć parę dni na promowanie firmy i samego zapachu. Przejdzie też dwudniowe szkolenie.”
Premiera: | 1985 rok |
---|---|
Nos: | Sophia Grojsman |
Sładniki: |
|
Ciekawe linki: | Strona producenta |
Armani Code for Her & Him (2008-2009) - kod na uwodzenie
Anja Rubik w reklamie perfum Giorgio Armani Armani Code for Her oraz Armani Code for Him
Po wcieleniu romantycznym dla Anji przyszedł czas na ukazanie drapieżniejszego oblicza w kampanii reklamowej “Code”. Jest to zapach uznawany za jeden z najlepszych zapachów od Giorgio Armaniego. Wersja męska, mająca swoją premierę w 2004 roku została uhonorowana prestiżową nagrodą w branży perfumeryjnej: FiFi Award Fragrance Of The Year Men`s Luxe. W 2006 roku do kompletu dołączyła kompozycja damska. Wyrazisty charakter perfum od początku podkreślany był zapadającymi w pamięć reklamami. W sezonie 2008/2009 wystąpiła w niej Anja Rubik, która wcieliła się w rolę tajemniczej kusicielki, starającej się uwieść nieznanego mężczyznę. W 2011 zastąpiła ją w tej roli znana hollywoodzka aktorka, Megan Fox.
Premiera: | Armani Code for Him: 2004 rok, Armani Code for Her: 2006 rok |
---|---|
Nosy: |
|
Składniki: |
Armani Code for Him:
Armani Code for Her:
|
Ciekawe linki: |
Poniżej spot reklamowy Armani Code z udziałem Rubik:
Chloe EDP i EDT (2008-2011) - różne twarze Chloe
Anja Rubik w reklamie perfum Chloe EDP
Kolejne zlecenie przyniosło Anji Rubik możliwość współpracy z grupą modelek, ponieważ do reklam “Chloe” wybrano trzy równorzędne twarze. “Chloe” w wersji toaletowej i perfumowanej to odświeżone wersje znanego klasyka sprzed lat. Po premierze w 2008 roku EDP z miejsca stał się sztandarowym zapachem w ofercie domu mody Chloe. Do sukcesu z pewnością przyczynił się piękny, klasyczny flakon, kobieca kompozycja zapachowa oraz subtelna i delikatna kampania reklamowa z udziałem trzech gwiazd, które według pomysłodawców idealnie oddają charakter tego zapachu. Przez kilka sezonów twarzami reklamowymi wody toaletowej i perfumowanej były więc: Chloe Sevigny – obdarzona nietypową urodą utalentowana amerykańska aktorka, Clémence Poesie – młodziutka francuska modelka i aktorka oraz Anja Rubik, której nikomu specjalnie przedstawiać już nie trzeba. Na zdjęciach i spotach reklamowych widać było jedynie twarze modelek na szarym tle wystylizowane w sposób oszczędny i jak najbardziej naturalny. Kampania okazała się wielkim sukcesem, dlatego przez kilka sezonów prezentowano ją w niezmienionej formie. W 2011 wybrano jednak dwie nowe twarze reklamowe: Imogen Poots i Camille Rowe Pourcheresse.
Premiera: | Amandine Marie, Michel Almairac |
---|---|
Nosy: | Chloe EDP: 2008 rok, Chloe EDT: 2009 rok |
Składniki: |
Chloe EDT:
Chloe EDP:
|
Ciekawe linki: | Reklama perfum |
Poniżej: spot reklamowy perfum Chloe z udziałem Anji Rubik:
Fan di Fendi (2010) - przepych, światła i głośna muzyka
Anja Rubik w reklamie perfum Fenfi Fan di Fendi
Również w trójkę Anja miała okazję pracować przy okazji promocji dopiero co wchodzącego na rynek zapachu “Fan di Fendi”. Z racji na to, że poprzednie próby podbicia branży pefumeryjnej przez włoski dom mody Fendi przechodziły bez większego echa, tym razem zdecydowano się na coś o wiele bardziej spektakularnego. “Fan” to kompozycja kierowana głównie do przebojowych młodych kobiet, w reklamie uosabianych przez gwiazdy modelingu: Abbey Lee Kershaw, Karmen Pedaru i oczywiście Anję Rubik. Polska modelka została wybrana do kampanii nieprzypadkowo, ponieważ już od kilku sezonów jest ulubioną modelką włoskiej firmy i z sukcesem reklamuje jej kolejne kolekcje. Tym razem zadanie Anji nie ograniczało się jedynie do wyrażania emocji poprzez odpowiednie ułożenie ciała i mimikę twarzy, musiała bowiem również zatańczyć. Film reklamowy nakręcony został w pełnej przepychu scenografii, przebojowego klimatu dopełnia agresywna muzyka amerykańskiego duetu The Kills.
Premiera: | 2010 rok |
---|---|
Nos: | Francois Demachy |
Składniki: |
|
Ciekawe linki: |
Poniżej reklama perfum z udziałem Anji Rubik:
Gap Close (2010) - naturalna bliskość
Anja Rubik i Sasha Knezevic w reklamie perfum Gap Close
Po serii reklam perfum z wysokiej półki cenowej, w karierze zawodowej Anji przyszedł czegoś na współpracę z firmą odzieżową dla mas. GAP to najpopularniejsza sieć sklepów w Stanach Zjednoczonych, która od niedawna ma także jeden sklep w Polsce. Firma ta ma w swojej ofercie szeroki wybór taniej i modnej odzieży dla każdego, jak również kosmetyków i perfum. Do reklamy swojego kolejnego zapachu “Close” zaproszono Anję Rubik wraz z jej chłopakiem, a obecnie już mężem, Sashą Knezevicem. Dzięki zatrudnieniu ich obojga uzyskano efekt, którego prawdopodobnie nie udałoby się osiągnąć zatrudniająć dwójkę obcych sobie ludzi. Na zdjęciach para emanuje szczęściem, ze zdjęcia wyczuwa się łączącą ich silną więź i miłość. Bo taki też cel przyświecał twórcom tych fotografii: miały być naturalne, radosne i szczere.
Premiera: | 2009 rok |
---|---|
Nos: | Marypierre Julien |
Składniki: |
|
Ciekawe linki: | Strona prodecenta |
DKNY Women Energizing (2011) - Miłość na Szóstej Alei
Anja Rubik i Sasha Knezevic w reklamie perfum DKNY Woman & Man
Po sukcesie kampanii GAP, Anja nie musiała długo czekać na propozycję kolejnego udziału w reklamie wraz ze swoim narzeczonym. Dla pary taki układ był wręcz idealny, ponieważ dzięki temu mieli więcej czasu dla siebie, a ich budżet domowy był podwójnie wzbogacany. Kampania zapachu DKNY była dla “modelowej” pary jeszcze z tego względu dogodna, że jej akcję zlokalizowano w samym centrum Nowego Jorku, tuż przy ich mieszkaniu. Z uwagi na specyfikę miejsca kręcenie filmu wymagało szczególnego zaangażowania: “Dla potrzeb tej reklamy zamknięto Szóstą Aleję od godziny 4 rano do późnych godzin popołudniowych. Podczas kręcenia para prawie cały czas się całowała. Sasha żartował nawet, że Anja nie miała dosyć, i że pod koniec dnia jego usta miały już kolor niebieski. Opowiadali również o tym, że dzięki temu, że są parą również w życiu prywatnym okazywanie sobie uczuć przychodziło im z łatwością.” (via: lula.pl). W nakręconym filmie reklamowym widzimy Anję i Sashę w pełnych namiętności scenach, które rozgrywają się...we wnętrzu taksówki. Następnie para przenosi się na dach jednej z taksówek, ponieważ w reklamie miasto wygląda tak, jakby przeżywało właśnie zmasowany najazd taksówkarzy z całego kraju. Reklamowany przez nich zapach “DKNY Women Energizing” to odświeżona wersja kultowych perfum Donny Karan z 1999 roku. Para przyjechała także na kilka dni do Warszawy, by osobiście promować ten zapach w Polsce.
Premiera: | 2011 rok |
---|---|
Składniki: | Nuty zapachowe: cytrusy, zielona orchidea, liście pomidora, żonkil, brzoza, lotos, tulipan, wódka cytrynowa |
Ciekawe linki: |
Poniżej reklama DKNY z udziałem Anji Rubik i Sashy Knezevic:
Elie Saab - Le Parfum (2011) - Anja w wielkim mieście
Anja Rubik w reklamie perfum Elie Saab Le Parfum
Kolejne zlecenie Anja zrealizowała juź w pojedynkę, tym razem było to zamówienie od bardzo popularnego w ostatnim czasie projektanta Elie Saaba. Pochodzący z Libanu Saab zawojował swoimi sukniami czerwone dywany na wszystkich wielkich galach Hollywood i nie tylko. Dlatego też nie trzeba było dlugo czekać na wypuszczenie przez niego na rynek debiutanckich perfum, nazwanych po prostu “Le parfum”. Zapach zamknięty został w ozdobnie szlifowanym flakonie, który zaprojektowała Sylvie de France. Ma on odzwierciedlać kobiecy charakter zapachu oraz kreacji Saaba. Do udziału w reklamie projektant wybrał Anję Rubik, ponieważ już od kilku sezonów nie było praktycznie pokazu, do którego nie zaprosiłby polskiej utalentowanej modelki. Na filmie przechadza się ona po ulicy wielkiego miasta w przyciągającej uwagę przechodniów niezwykle wyszukanej sukni, oczywiście z metką Elie Saaba.
Premiera: | 2011 rok |
---|---|
Nos: | Francis Kurkdjian |
Składniki: |
|
Ciekawe linki: |
Poniżej kulisy sesji zdjęciowej:
Trussardi Donna & Uomo (2011) - miłosny gniew
Anja Rubik w reklamie perfum Trussardi Donna&Uomo
Ostatnie zlecenie w 2011 roku, lecz na pewno nie ostatnie zlecenie w karierze Anji, napłynęło ze strony włoskiego potentata w produkcji galanterii skórzanej, rodzinnej firmy Trussardi. Pochodząca z Bergamo firma, w ubiegłym roku hucznie świętowała setną rocznicę funkcjonowania. Z tej okazji ponownie wprowadzono do sprzedaży, tyle że w odnowionej formule, pierwsze zapachy tej marki, pochodzący z lat 80. duet “Donna” I “Uomo”. W zamyśle realizatorów kampanii reklamowej oba zapachy mają sprzeczny charakter, co uosabiają kontrastowe kolory flakonów oraz postawa głównych bohaterów spotu, czyli Anji Rubik I Tomaso Trussardiego. Grają oni w tej reklamie skłóconych kochanków, którzy reagują bardzo emocjonalnie I wypadają przy tym niezwykle przekonująco I ciekawie. Co ciekawe, na jednej z fotografii Anja I jej partner z sesji pozują nago w objęciu, można więc wnioskować, że świeżo poślubiony mąż Anji obdarza ją dużym zaufaniem.
Premiera: | 2011 rok |
---|---|
Nos: |
|
Składniki: |
Trussardi Donna:
Trussardi Uomo:
|
Ciekawe linki: |
Poniżej:
** Anja Rubik niedawno, na łamach dwutygodnika Flesz zdradziła: "Nowy Rok spędziłam z przyjaciółmi w Meksyku, gdzie wraz z kolegą Nicolasem Malleville'em pracowałam nad stworzeniem własnego zapachu." Managerka modelki, Lucyna Szmańska, dodała: "Będzie to coś słodko-pieprznego, na bazie olejków roslinnych, których Anja lubi używać. Zapach będzie kojarzył się z latem i wtedy tez trafi do sprzedaży". (via: magazyn Flesz, nr 12 marca 2012). Limitowaną edycję perfum o nazwie Anja będzie można kupić jedynie w Polsce, w wybranych perfumeriach lub przez Internet.