Polskie modelki w reklamach perfum: Małgorzata Bela

środa, 7 marca 2012    0   

Polskie modelki w reklamach perfum: Małgorzata Bela

Małgosia Bela jest doskonałym przykładem tego, że kariera modelki wcale nie musi kończyć się przed trzydziestką. Polka, która skończyła w czerwcu 2011 roku 34 lata, nadal z powodzeniem bierze udział w lukratywnych kampaniach perfum.

Małgorzata Bela, choć ma 34 lata, nadal zachwyca projektantów i wielkie domy mody, dzięki czemu utrzymuje wysoką pozycję w modelingu. Obecnie zajmuje bardzo wysokie, bo 18. miejsce w prestiżowym rankingu models.com. Modelka ta jak do tej pory jest twarzą dziewięciu perfum. Ilością perfumeryjnych kampanii reklamowych wśród polskich modelek przewyższa ją jedynie Anja Rubik (11).

Bela pracę modelki rozpoczęła w 1997 roku w agencji Model Plus. Rok później zadebiutowała w Paryżu na pokazie Commes des Garcons, a następnie również Givenchy i Balenciaga. Podpisała międzynarodowe kontrakty z agencjami modelek w Nowym Jorku, Londynie czy Mediolanie. Brała udział w kampaniach reklamowych takich projektantów oraz domów mody jak: Calvin Klein, Chanel, Chloé, Gucci, Jil Sander, JohnGalliano, Versace czy Yves Saint Laurent. O początkach w modelingu opowiada:

Modelka Małgosia Bela okładka magazynu Pani
Małgosia Bela na okłądce Pani, sierpień 2011

Nie miałam pojęcia, co chciałabym studiować, więc trochę z braku laku wyszła ta anglistyka. Zaliczyłam pierwszy rok, równolegle robiłam dyplom w średniej szkole muzycznej. Wtedy spotkałam Darka Kumosę (szef agencji Model Plus, z którą Małgorzata Bela jest związana do dziś - przyp. red.), który namówił mnie, żebym pojechała do Nowego Jorku. Szczerze mówiąc, na początku nie byłam tym zainteresowana. Świat mody w ogóle mnie nie pociągał. Uważałam, że są ważniejsze rzeczy. To był rok 1998, wówczas nie miałam pojęcia, że w tym biznesie są dobre pieniądze, że można fantastycznie ułożyć sobie życie (via: magazyn Pani, sierpień 2011).

Jak wielokrotnie zaznaczała w wywiadach, nigdy nie interesowała się modą. Jedynym plusem tej pracy jest, jej zdaniem, możliwość spotykania niezwykłych ludzi. W magazynie Pani wyznała:  Ostatnio mam wyjątkowo dużo pracy. Nie narzekam, chociaż męczy mnie nieprzewidywalność. Z dnia na dzień muszę się pakować, gdzieś jechać. Nikogo nie obchodzi, jak zorganizuję sobie dom, a ja lubię, kiedy wszystko funkcjonuje idealnie.

Dzisiaj możemy podziwiać sesje zdjęciowe Małgosi dla magazynów mody: Elle, Vogue (okładki: Vogue Italia, Paris i in.), czy Harper’s Bazaar. Bela jest również twarzą kosmetyków Max Factor i Chanel. Modelka dwukrotnie pojawiła się w znanym kalendarzu Pirelli (na rok 2009 i 2012). W 2006 r., brała udział w sesji reklamującej letnią linię domu handlowego H&M wraz z Anją Rubik, zajmującą obecnie drugą pozycję w rankingu models.com. Małgosia odbiega od standardowego wizerunku modelek - głupiutkich dziewcząt marzących jedynie o imprezach. Słynie z zamiłowania do czytania książek przed pokazami czy sesją.

Modelka Małgosia Bela kalendarz Pirelli 2012 Mario Sorrenti

Małgosia Bela w kalendarzu Pirelli na 2012 rok, w obiektywie Mario Sorenti

Małgosia jest też aktorką. W 2003 roku rozpoczęła studia w Actors Studio w Nowym Yorku (organizacji non-profit dla prfesjonalnych aktorów i reżyserów oraz prowadzącej studia aktorskie). Dotychczas zagrała w takich filmach jak Ono (2004) w reż. Małgorzaty Szumowskiej, za którą rok później otrzymała nagodę za nieprofesjonalną rolę kobiecą (Kijów, MFF Stożary), Karol. Człowiek, który został papieżem i Karol, który pozostał człowiekiem (2005, 2006), rok 2006 zaowocował rolą we Wszyscy jesteśmy Chrystusami, a w 2011 r. dosyć ciężką rolą Weroniki w polskim serialu emitowanym w stacji HBO - Bez tajemnic w reż. Jacka Borcucha  i Anny Kazejak. O filmie Szumowskiej mówi otwarcie: Nie jestem emocjonalnie związana ze swoją pracą. Myślę, że gdyby teraz ktoś zaproponował mi coś nowego, też podjęłabym to ryzyko. Inna rzecz - nie przypuszczałam, że film będzie powstawał aż dwa lata. Z drugiej strony potrzebowałam przerwy w tym, co dotychczas robiłam. Wtedy ciągle towarzyszyło mi zażenowanie połączone z przekonaniem, że jestem za mądra na to, żeby być modelką. (via: http://www.styl.pl)

Modelka Małgosia Bela wywiad cytatNa pytanie Bartka Węglarczyka z Dzień Dobry TVN (wywiad, paździenik 2011), czy czuje się bardziej modelką czy aktorką, odpowiedziała przerwotnie: zawsze mam problem z przedstawieniem siebie: Małgorzata Bela, modelka. W pierwszej kolejności jestem mamą, potem niestety jestem modelką, a dopiero potem aktorką. Lubię pisać, kiedyś próbowałam pisać regularnie felietony, do polskiej gazety zresztą. Napisałam jeden, ale presja czasowa, że muszę napisać do następnego numeru, już mi nie odpowiada. (via: Dzień Dobry TVN)

Do wielkich fanów urody Beli należy Dawid Woliński: nie jest modelką, to ikona mody. Każda reklama z Małgosią jest wielkim wydarzeniem, jeżeli pojawia się w reklamie, to na wyłączność, nie ma jej w dziesięciu kampaniach na raz. W wywiadzie dla Gali (październik 2011, via: www.gala.pl) projektant wskazuje modelkę za symbol kobiecości: To jest światowy skandal piękności! Zdarzyło mi się zakochać w Małgosi! Jak pierwszy raz zobaczyłem ją w podartej kurtce, dżinsach, powiedziałem: „A, to TA Bela!”. Wieczorem była w czarnej sukience, nawet bez błyszczyku na ustach... Od tej pory mam na to wspomnienie dreszcz.

Małgosia Bela jest twarzą ekskluzywnych zapachów najbardziej znanych marek na świecie, takich jak: Gucci, Yves- Saint Laurent, Oscar de la Renta, Jil Sander, Pucci czy DSquared2. W tym roku została również twarzą najnowszego zapachu Stelli McCartnej L.I.L.Y.

Gucci Rush (1999) – debiut Małgosi Beli w świecie perfum 

Gucci Rush Małgosia Bela Polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum Gucci Rush

Małosia rozpoczęła swoją karierę jako modelka w 1998  r. - od początku z wielkim sukcesem. Już rok później zadebiutowała jako twarz kampanii reklamowej do perfum Rush włoskiego domu mody Gucci. Ogólnie rok 1999 r. był dla Małgosi bardzo pracowity. Została wówczas twarzą Versace, pojawiła się na okładce, a następnie w edytorialach Vogue Italia (marzec, wrzesień), a także na okładkach magazynów: Numero, francuskiego Vogue Beauté oraz dwukrotnie w Vogue Paris.

Kreatorem zapachu Rush jest Michael Almairac, współpracujący z takimi markami jak Azzaro (Chrome Sport) czy Chloé (Chloé Lisy, L’eau de Chloé). Wykonany z plastiku flakon perfum jest dosyć niezwykły. Ma nowoczesny, awangardowy, prostokątny kształt przypominający kasetę video. Zapach w 2000 roku zdobył 3 nagrody nowojorskiej Fragrance Foundation – FIFI, w nastepujących kategoriach: projektu flakonu (Women’s Best Packaging of the Year – Prestige), zapachu roku (Women’s Fragrance of the Year) i, co ciekawe, ze względu na twarz perfum, Małgosię Belę, również nagrodę za najlepszą kampanię reklamową zapachu kobiecego (Best National Advertising Campaign for a Women's Fragrance). Jak można przeczytać w notatce prasowej, perfumy Rush oznaczają pośpiech (typowo turecki pośpiech i południową mentalność), podmuch (orientu) oraz przypływ (Morza Czerwonego). 

Informacje dodatkowe
Premiera: 1999 rok
Nos: Michael Almairac
Składniki:
  • Nuty głowy: gardenia, frezja
  • Nuty serca: jaśmin z Madrasu, róża damasceńska, kolendra
  • Nuty bazy: wanilia, paczula, wetiweria
Cena: 292 zł /75 ml
Przydatne linki:

Oscar de la Renta Oscar (2000) – luksus na miarę Małgosi

OScar De La Renta Małgosia Bela polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum Oscar de la Renta

Nagrodę FIFI za zapach roku zdobył również w 1978 roku zapach Oscara de la Renty – Oscar, którego twarzą w 2000 roku została Magorzata Bela. Ten urodzony w Santo Domingo projektant zaczynał od pracy z Cristobal Balenciagą, Lanvin, a następnie z Elisabeth Arden. Własny dom mody założył w roku 1965. Znany jest przede wszystkim ze swoich projektów kobiecych garniturów i kreacji wieczorowych, które wręcz uwielbiały, znane ze swojego nienagannego stylu żony amerykańskich prezydentów: Nancy Reagan, Jacqueline Kennedy Onassis i Hilary Cliton.

Powstały w 1977 roku Oscar był pierwszym zapachem sygnowanym nazwiskiem Oscara de la Renty. Wykreował go Jean-Louis Sieuzac, znany przede wszystkim z takich perfum jak: YSL Opium czy Christian Dior Dune.

W kampanii reklamowej perfum Oscar Małgosia Bela wystąpiła wraz z modelem Henrikiem Lindem. Za obiektywem stanął amerykański fotograf mody i portrecista, Richard Avedon, który współpracował m. in. z Harper‘s Bazaar. Do portretów pozowały mu takie sławy jak m. in. Marilyn Monroe, Charlie Chaplin, Kate Moss i John Galliano. Na stronie internetowej poświęconej fotografowi, moża znaleźć również zdjęcia Małgosi Beli z 2000 r. -  m. in. biżuterii do ciała Toma Binnsa, sukni Yohji Yamamoto, w stroju Dior Couture wraz z Gisele Bundchen, sukien Haute Couture Jean-Paula Gautiera. Warto przejrzeć całą galerię – Małgosia Bela okiem Richarda Avedona.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1997 rok
Nos: Jean-Louis Sieuzac
Składniki:
  • Nuty głowy: bergamotka, goździki, kolendra
  • Nuty serca: jaśmin, róża, irys, ylang-ylang
  • Nuty bazy: piżmo, ambra, wetiwer
Cena: / 100 ml
Przydatne linki:

YSL Opium (2007) – opium w polskim wydaniu

YSL Opium Małgosia Bela Polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum YSL Opium

Opium to niewątpliwie jedne z najbardziej rozpoznawalnych perfum domu Yves-Saint Laurent. Reklamowało je wiele gwiazd modelingu: pierwszą była modelka i partnerka frontmena rockowej grupy Aerosmith, Stevena Taylera (1983, fot. przez Helmuta Newtona), następnie Linda Evangelista (w latach 1987, 1988, 1996, 1997, fot. Steve Hiett, nast. Jean-Baptiste Mondino) oraz Kate Moss  (1993, 2003, fot. Satoshi Saikusa; Solve Sundsbo). Małgosia Bela dołączyła do tego doborowego towarzystwa w 2007 roku (po 30-stu latach od powstania zapachu), kiedy to została twarzą kampanii fotografowanej przez Glen Luchford, która wykonywała zdjęcia Małgosi Beli wielokrotnie – np. do magazynu Purple Fashion (jesień/zima 2008) oraz w najnowszej sesji do magazynu Self Service (jesień-zima 2011/2012) . Co ciekawe, Małgosia Bela jest jak do tej pory jedyną Polką reklamującą perfumy marki YSL. Po niej, w kampani Opium pojawiły się: brytyjska top modelka Karen Elson (2009-2011) i brytyjska aktorka Emily Blunt (2011), znana przede wszystkim z hitu kinowego Devil wears Prada (Diabeł ubiera się u Prady). 

Nosami zapachu są: Jean Amic i Jean-Louis Sieuzac, znany już z zapachu Oscar Oscara de la Renty – którego twarzą był nie kto inny jak właśnie Małgosia Bela.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1977 rok
Nosy: Jean Amic, Jean-Louis Sieuzac
Składniki:
  • Nuty głowy: mandarynka, czarna porzeczka, anyż, lawenda
  • Nuty serca: jaśmin, magnolia, geranium, imbir, pieprz, goździk
  • Nuty bazy: wanilia, karmel, paczula, drzewo cedrowe
Cena: 449 zł / 90 ml
Przydatne linki:

Jil Sander: Style, Stylessence, Style Soft (2006-2009) – zapachowe trio

Polskie modelki w reklamach perfum Małgosia Bela Jil Sander

Małgosia Bela w reklamach perfum Jil Sander: Style, Styleessence i Style Soft

Małgosia Bela ma doświadczenie w pracy z domem mody Jil Sander. Pojawiła się u nich m. in. już w 1999 r., w sesji reklamującej linię odzieżową w obiektywie Davida Simsa, rok później w 2000 r. (fot. Mario Sorrenti), czy w kolekcji wiosna-lato 2002 fotografowanej przez Richarda Avedona (autora plakatu reklamowego kampanii perfum Oscar Oscara de la Renty). Nic więc dziwnego, że ten popularny dom mody wybrał ją jako twarz aż trzech zapachów. Pierwszym z nich był Style, który pojawił się na rynku w 2006 r. Na kanwie jego sukcesu powstał Stylessence, a następnie Style Soft. Kreatorem wszystkich zapachów jest Bernard Ellena, twórca m.in.: Jacomo Jacomo de Jacomo Rouge czy Versace White Jeans.

Zdjęcia do kampanii reklamowej Jil Sander Style wykonał Willy Vanderperre, który ukazał modelkę w naturalnym makijażu. Wybór dojrzałej Małgosi był strzałem w dziesiątkę - Senior Vice-President Marketing Fragrance, Francois Mariez stwierdził, iż perfumy są kierowane do kobiet w wieku 30-35 lat, zainteresowanych modą prezentowaną przez Jil Sander. Naszą klientką jest osoba ceniąca klasykę i minimalizm, a jednocześnie bardzo kobieca. Style jest produktem nowej epoki, który ucieleśnia esencję marki, jej jakość i awangardowość. (via: moodiereport.com)

Zamysłem Camilli Akans, która fotografowała kampanię reklamową Stylessence dwa lata później, było przedstawienie polskiej modelki w dwóch wersjach: naturalnej (biała wersja) i wieczorowej (purpurowa) – i udowodnienie tezy, że kobieta zawsze ma dwie natury.

W 2009 roku modelka po raz trzeci została twarzą zapachu Jil Sander, tym razem o nazwie Style Soft.

Wszystkie trzy zapachy mają podobne flakony, niezwykle minimalistyczne, ale jednocześnie futurystyczne.

Informacje dodatkowe
Premiera: Style (2006), Stylessence (2008), Style Soft (2009)
Nos: Bernard Ellena
Składniki:

Style:

  • Nuty głowy: frezja, mango, kordamon, różowy pieprz
  • Nuty serca: irys, jaśmin, fiołek, magnolia
  • Nuty bazy: wanilia, żywica i piżmo

Stylessence:

  • Nuty głowy: olejek Petitgrain, kardamon, frezja
  • Nuty serca: Neroli (ekstrakt z kwiatu pomarańczy), jaśmin, fiołek
  • Nuty bazy: drzewo Hinoki, ambra, piżmo

Style Soft:

  • Nuty głowy: biała frezja, klementynka, czarna porzeczka
  • Nuty serca: jaśmin
  • Nuty bazy: wanilia, wertiwer
Cena: ok. 199 zł / 75 ml

 

Spot reklamowy Jil Samder Syle z udziałem Beli:

Pucci Miss Pucci (2010) – kobieta domu mody Pucci

Pucci Miss Pucci Małgosia Bela Polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum Pucci Miss Pucci

Małgorzata Bela została w 2010 r. twarzą zapachu Pucci – Miss Pucci. Kreacje tego luksusowego domu mody są wybierane przez gwiazdy filmu, muzyki i modelingu. Nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć, że suknia ślubna Anji Rubik była autorstwa Petera Dundasa, głównego projektanta marki. Założyciel domu mody, absolwent politologii, kapitan lotnictwa w czasie II wojny światowej i zadeklarowany faszysta, Emilio Pucci, był również zapalonym sportowcem. Jego pierwsze projekty powstawały dla znajomych z drużyny narciarskiej. Jeden z tych strojów został sfotografowany na stoku w Szwajcarii w Harper’s Bazaar i tak zaczęła się modowa kariera tego arystokraty z Florencji. Marka słynie z charakterystycznych wzorów rodem z kalejdoskopu. Niezależnie od sezonu, Emilio Pucci promuje seksowne, często jedwabne lub koronkowe suknie z kolorowymi nadrukami, przywodzące na myśl styl bohemy, a także okulary słoneczne i perfumy, których flakony zachwycają nie mniej niż zapachy. Autorem buteleczki Miss Pucci jest paryski projektant Ora Ito, który wykorzystał kalejdoskopowe wstążki, mające być powiązaniem uczuć wolności, wyrafinowania i stylu będącego kwintesencją dziewczyny Pucci. Zdjęcia modelki do kampanii wykonał Solve Sundsbo i przedstawiają one elegancką kobietę Pucciego pozującą wieczorową porą na jachcie na tle rozświetlonego światłami miasta.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2010 rok
Nosy: Francois Demachy, Christine Nagel, Benoit Lapouza
Składniki:
  • Nuty głowy: magnolia, cytryna
  • Nuty serca: róża, ylang - ylang, jaśmin sambac (olejek jaśminowy)
  • Nuty bazy: drzewo cedrowe, irys, białe piżmo
Cena:  / 100 ml
Przydatne linki:

DSquared2 Potion (2011) - w roli głównej: plecy Beli

DSquared2 Potion Małgosia Bela polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum DSquared2 Potion

Małgosia Bela jest twarzą przede wszystkim perfum dedykowanych kobietom, ale w przypadku perfum DSquared2 Potion partneruje modelowi Diego Migueli, reklamując tym samym swoją twarzą, a raczej swoim ciałem męskie perfumy. DSquared2 to niszowa marka odzieżowa kanadyjskich bliźniaków Deana i Dana Catenów. Kreacje braci uwielbia mnóstwo hollywoodzkich gwiazd, min.: Justin Timberlake, Nicolas Cage, czy Madonna. Zapach duetu DSquared2 skomponowała Annick Menardo, znana z kreacji zapachów Azzaro Twin for Women, czy Bvlgari Black. Buteleczka nawiązuje swoją prostotą do tradycyjnych flaszek farmaceutycznych, a tym samym do tradycji i nieprzemijającej jakości. Efekty współpracy DSquared2 z Małgosią można podziwiać na wyjątkowo sensualnym plakacie reklamowym wykonanym przez Mario Sorrentiego (fotograf wykonał również zdjęcia modelki do najnowszego kalendarza Pirelli na 2012 rok). Nie widać jej twarzy, a jedynie piękne włosy, plecy i kawałek piersi. 

Informacje dodatkowe
Premiera: 2011 rok
Nos: Annick Menardo
Składniki:
  • Nuty głowy: tymianek, dzięgiel, liść czerwonej mięty
  • Nuty serca: płatki róży, czarny pieprz, cynamon, goryczka (gencjana)
  • Nuty bazy: drewno kaszmirowe (czytajcie w indeksie składników), paczula, ambra, piżmo
Cena: 219 zł / 100 ml
Przydatne linki:

Strona DSquared2

Stella McCartney L.I.L.Y. – najnowszy kontrakt Małgosi Beli

Stella McCartney L.I.L.Y Małgosia Bela polskie modelki w reklamach perfum

Małgosia Bela w reklamie perfum Stella McCartney L.I.L.Y

Mimo swojego wieku Małgosia Bela nie przestaje być na topie. Zupełnie niedawno została twarzą nowych perfum o nazwie L.I.L.Y, brytyjskiej projektantki Stelli McCartney (córki Paula i Lindy McCartney). Sama Stella chciała pokazać w kampanii perfum osobę, która nie jest zbyt młoda, ale za to naturalna, tak jak naturalne i delikatne są jej perfumy: Szukałam modelki, która nie ma 14 lat, u której widać, że nie ma na sobie prawie w ogóle makijażu oraz można zobaczyć jej piegi i skórę. (via: http://www.biutiqa.pl)

Zapach L.I.L.Y jest drugim w dorobku Stelli i co, ciekawe, kolejnym, w którego kampanii wzięła udział Polka (twarzą pierwszych perfum projektantki o nazwie Stella została Anna Jagodzińska). L.I.L.Y nawiązuje do wspomnień Stelli z okresu dzieciństwa. Jednocześnie to również swoisty hołd dla mamy projektantki: Pamiętam, jak tata nazywał ją L.I.L.Y, co oznaczało: Linda I love you. Konwalia (lily of the valley) to również jeden ze składników perfum i mój ulubiony kwiat, podobnie jak mojej mamy. (via: http://kobieta.dziennik.pl)

Zdjęcia do kampanii promującej zapach wykonał David Sims. To nie pierwsze spotkanie Polki i brytyjskiego fotografa. Modelkę w obiektywie fotografa można było podziwiać w październikowym numerze Vogue Paris z 2011 roku. 

Kreatorem zapachu jest Jacques Cavallier, stale współpracujący z Bvlgari (Aqua pour Homme, Bvlgari Extreme) oraz Issey Miyake (cała kolekcja L’eau d’Issey), czy YSL (Opium for Men). Składniki perfum są naturalne – konwalia pojawiła się w wiązance ślubnej projektantki, a nuty drzewne mogą się odnieść do zamiłowania Stelli do ekologii (jest aktywną działaczką ruchu na rzecz obrony natury, tworzy min. odzież ekologiczną).

Informacje dodatkowe
Premiera: 2012 rok
Nos: Jacques Cavallier
Składniki:
  • Nuty głowy: trufla
  • Nuty serca: konwalia, lilia
  • Nuty bazy: mech dębowy
Cena: / 100 ml
Przydatne linki:
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!