Craig McDean i jego plakaty (plagiaty) reklamowe

środa, 20 lipca 2011    0   

Craig McDean i jego plakaty (plagiaty) reklamowe

Plakat reklamowy najnowszych perfum Estee Lauder Sensous Nude to plagiat powstałego niespełna rok wcześniej plakatu reklamującego zapach Jennifer Aniston. Czy Craig McDean zrobił to celowo?

To dziwne, zwłaszcza, że do tej pory nie zdarzyło mu się zrobić czegoś podobnego, a robił naprawdę wiele kampanii zapachowych. Dla dwóch zapachów Versace stworzył również reklamy telewizyjne.

Plakat reklamowy perfum Jennifer Aniston

Jennifer Aniston Lolavie

Plakat reklamowy Estee Lauder Sensous Nude

Estee Lauder Sensuous Nude

Zastanawia mnie, jak mogło do tego dojść. Nie wierzę, że fotograf zrobił to celowo. Dyrektorem artystycznym kampanii Estee Lauder Sensous Nude był Doug Lloyd, właściciel agencji Lloyd & Co, która wielokrotnie współpracowała z Estee Lauder, przygotowując dla niej kampanie takich zapachów jak: Pleasures (najlepiej sprzedającego się zapachu marki), Beautiful, Pure White Linen, Sensous, Sensous Noir, a także wiele kampanii kosmetycznych. Najprawdopodobniej to właśnie Doug Lloyd był pomysłodawcą nowej kampanii Sensous Nude z modelką siedzącą na skale na tle morza w roli głównej. Pytanie, dlaczego Craig McDean wiedząc, że podobne zdjęcie wykonał 2 lata wcześniej dla kampanii debiutanckiego zapachu Jennifer Aniston, zgodził się zrealizować ów pomysł. 

O zanik pamięci go nie będę posądzać, bo to niedorzeczne. O to, że nie miał nic do powiedzienia w tej sprawie-też niekoniecznie. Może najzwyczajniej w świecie po prostu było mu to obojętne? W końcu wiedział, że kopiuje sam siebie, więc w razie potencjalnych problemów wynikających z tytułu podobienstwa obu plakatów reklamowych nie poniósłby z tego tytułu żadnej kary.

Faktem jest, że szczegóły kampanii ustala i omawia sie o wiele wcześniej, z udziałem wszystkich osób biorących udział w danym projekcie, w tym oczywiście z fotografem. Zakładam zatem, że Craig od samego początku wiedział, co się święci. Gdyby zatem zależało mu na tym, aby nie kopiować samego siebie, z pewnością zgłosiłby jakiś sprzeciw, zwłaszcza, że z Lloyd'em pracował już wcześniej parokrotnie, tworząc wspólnie z nim kampanie reklamowe takich zapachów Estee Lauder jak:

  • Beautiful z udziałem supermodelki Hilary Rhoda z 2010 roku
  • Pleasures z udzialem Hilary Rhoda
  • Sensous z udziałem: Hilary Rhoda, Elizabeth Hurley, Carolyn Murphy (2008 rok)
  • Sensous Noir z udziałem Carolyn Murphy (2010 rok)
  • Twoja ocena:
  • 3.7 (20 głosów)
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!