Celine Dion to jedna z najsłynniejszych piosenkarek na świecie. Pochodząca z Kanady artystka była najmłodszym z czternaściorga (!) dzieci małżeństwa Dion i śpiewała od najmłodszych lat. W wieku 12 lat przy pomocy rodziny nagrała swój pierwszy utwór, który trafił do rąk producenta Rene Angelila, który postanowił zrobić z niej gwiazdę, inwestując w jej debiutancką płytę wszystkie swoje pieniądze. W latach 80. i 90. Celine Dion wydała kilkanaście francuskojęzycznych albumów, które przyniosły jej ogromną popularność w rodzinnej Kanadzie, a także we Francji. Międzynarodową sławę przyniósł jej jednak anglojęzyczny singiel „My heart will go on“ z 1997 roku, pochodzący ze ścieżki dźwiękowej do filmu Titanic.
25 marca 2003 roku Celine Dion rozpoczęła serię 600 koncertów w Caesars Palace w Las Vegas. W tym samym roku w sprzedaży pojawiły się pierwsze perfumy sygnowane nazwiskiem piosenkarki o nazwie Celine Dion, powstałe we współpracy z firmą Coty, producentem zapachów wielu światowej sławy gwiazd, takich jak m.in.: Jennifer Lopez, Beyonce czy Lady Gaga.
Koncerty Dion w Vegas cieszyły się tak dużą popularnością, że początkowo zaplanowane na 3 lata show artystka przedłużyła o kolejny rok. W międzyczasie powstało kilka kolejnych zapachów piosenkarki: Notes (2004), Belong i Memento (2005) oraz Always Belong i Enchanting (2006). W 2007 roku Dion zakończyła występy w Las Vegas i wydała dwie kolejne płyty: angielską Taking Chances oraz francuskojęzyczną płytę „D’elles“. W tym samym roku w sprzedaży ukazały się również dwa kolejne zapachy piosenkarki dedykowane Paryżowi (jednemu z jej ulubionych francuskich miast): Spring in Paris oraz Paris Nights.
W Walentynki 2008 roku rozpoczęła się trasa koncertowa piosenkarki, w ramach której Celine Dion dała aż 115 koncertów w 85 miastach na pięciu kontynentach. W tym samym czasie w sprzedaży ukazał się również zapach Sensational, a rok później kolejne trzy: Sensational Moment, Chic i Spring in Provence.
2010 rok był dla piosenkarki bardzo intensywny. Dion wzięła wówczas udział w licznych projektach artystycznych, promowała ukazujący jej życie w trakcie jednej z tras koncertowych film Through The Eyes Of The World, a także, w wyniku 6 próby zapłodnienia in vitro udało jej się urodzić bliźniaki. Mimo to artystce udało się w tym roku wprowadzić do sprzedaży dwa kolejne zapachy: Simply Chic i Pure Brilliance.
Signature - ostatni z dotychczasowych zapachów Dion pojawił się w sprzedaży w 2011 roku, w czasie, kiedy piosenkarka rozpoczęła kolejny 3-letni kontrakt koncertowy w Las Vegas. Dziś kolekcja perfum sygnowanych nazwiskiem artystki liczy aż 15 zapachów i jest jedną z 10 największych marek perfum gwiazd.
Prywatnie Celine Dion jest wierna takim zapachom jak Chanel no. 5 oraz Annick Goutal Eau D'Hadrien.
Ulubione perfumy Celine Dion (od lewej): Chanel no.5, Annick Goutal eau'd Hadrien
Celine Dion (2003) - pierwsze perfumy Celine Dion
Reklama perfum Celine Dion EDP / Mert Alas & Marcus Piggott, 2003
Pierwszy zapach piosenkarki o nazwie Celine Dion pojawił się w sprzedaży w 2003 roku, w czasie, kiedy piosenkarka rozpoczynała serię swoich koncertów w Las Vegas. Plakat reklamowy perfum stworzył jeden z najsłynniejszych duetów fotografów na świecie, Mert Alas & Marcus Piggott.
Celine Dion Notes (2004)
Reklama perfum Celine Dion Notes
W 2004 roku na rynku ukazała się kolejna kompozycja zapachowa sygnowana nazwiskiem piosenkarki o nazwie Notes (ang. notatki). Inspiracją do stworzenia Notes było pragnienie połączenia dwóch wielkich pasji Celine Dion: muzyki i zapachów. „Kiedy byłam dzieckiem używałam muzyki, by zjednać sobie ludzi. Teraz odkryłam, jak nuty zapachowe mogą wpływać na emocje, które płyną prosto z serca“ – powiedziała artystka.
Flakon perfum Notes stworzył Kenneth Hurt z nowojorskiej agencji Hirst Pasific: „zawsze staramy się, by opakowanie perfum gwiazdy odzwierciedlało jej osobowość. Z racji tego, że dla Celine Dion szczęśliwa liczba 5 jest bardzo ważna, postanowiliśmy stworzyć flakon z diamentowym bocznym szlifem o pięciu wierzchołkach".
Najwyraźniej piosenkarce bardzo spodobał się ten pomysł, bo szlif ten pojawił się później w jeszcze kilku innych flakonach perfum Celine Dion, m.in. w: Celine Dion Spring in Paris, Celine Dion Paris Nights, Celine Dion Spring in Provence, a także Celine Dion Belong oraz Celine Dion Always Belong.
Celine Dion Belong (2005)
Reklama perfum Celine Dion Belong / Peter Lindbergh
W 2005 roku powstał kolejny zapach sygnowany nazwiskiem piosenkarki - Celine Dion Belong."Ten zapach jest dla kobiet, które czerpią radość z życia, które kochają życie, potrafią śmiać się głośno i kierują się głosem serca. Ten zapach wyraża ich wewnętrzne piękno, pasje, pewność siebie, zmysłowość." - tak opisuje aromat Belong Celine Dion.
Zapach ten otrzymał w 2006 roku oskara zapachowego FiFi Award dla najlepszego damskiego opakowania perfum. Był również nominowany do zapachu roku (ale nagrody nie otrzymał).
Zdjęcia do kampanii reklamowej zapachu wykonał Peter Lindbergh.
Celine Dion Memento (2005)
Perfumy Celine Dion Memento
Nieco później, jeszcze w tym samym roku, powstała również limitowana edycja perfum Celine Dion Memento, inspirowana dzieciństwem piosenkarki. Ekskluzywne drewniane pudełko wraz z 30 ml perfum oraz świecą zapachową sprzedawano na wyłączność w internetowym butiku Celine Dion oraz w w Las Vegas, gdzie wówczas występowała piosenkarka.
Celine Dion Always Belong (2006)
Reklama perfum Celine Dion Always Belong
Podobnie jak swój poprzednik z 2006 roku o nazwie Belong, również Always Belong nominowany był do zapachu roku FiFi.
Celine Dion Enchanting (2006)
Reklama perfum Celine Dion Enchanting
Pod koniec swojego kontraktu w Las Vegas Celine Dion stworzyła kolejny zapach o nazwie Enchanting (ang. czarujący). "Chciałabym, aby każda kobieta miała świadomość, że zapiera dech w piersiach gdziekolwiek się pojawi. Chcę, aby kobieta czuła i przeżywała każdy moment życia z fantazją, pewnością siebie i splendorem. W zapachu Enchanting uchwyciłam tę magiczną chwilę, kiedy czujemy się wyjątkowo piękne i pociągające. To chwila, kiedy wszystko jest możliwe" - powiedziała artystka w jednym z wywiadów.
Celine Dion zadbała, by w składzie zapachu znalazły się jej ulubione składniki: gardenia (która znalazła się w bukiecie ślubnym artystki) i mimoza, a także drewno, które kojarzy jej się z dzieciństwem. Jak twierdzi: "Zapach kwiatów mimozy sprawia, że czuję się, jakbym była na wakacjach, przywołuje mi na myśl południe Francji. Uwielbiam też wygląd kwiatów mimozy i ich żółte pączki. Niestety, za każdym razem, kiedy je ucinam i wkładam do wody okazuje się, że więdną", powiedziała Dion dodając: "szczególnie podoba mi się zapach drewna sandałowego, które przypomina mi o moim dzieciństwie i rodzinie: o ceiple, miłości, muzyce i kominku. Mój tata był drwalem, a nasz dom wykonany był z drewna. Drewno kojarzy mi się z siłą i przywołuje zawsze dobre wspomnienia związane z moim rodzinnym domem."
W fotografii autorstwa Michaela Thompsona Celine Dion pozuje w pięknej wieczorowej sukni Collette Dinnegan przypominającej swoim kształtem flakon Enchanting, trzymając w ręku berło. Na palcu piosenkarki widoczny jest natomiast pierścionek z dużym ametystem - symbolem władzy i szczęścia, wykonany dla niej na zmówienie przez H. Sterna.
Kate Holmes w reklamie biżuterii H. Stern
Celine Dion Spring in Paris (2007)
Reklama perfum Celine Dion Spring in Paris
W 2007 roku powstały 2 kolejne zapachy Celine Dion, inspirowane Paryżem - jednym z jej ulubionych miast: Celine Dion Spring in Paris (ukazał się na wyłączność w sieci Avon) oraz Celine dion Paris Nights.
Celine Dion Paris Nights (2007)
Reklama perfum Celine Dion Paris Nights
Celine Dion Sensational (2008)
Reklama perfum Celine Dion Sensational
Kwiatowo-owocowe perfumy Celine Dion Sensational wypromowano wraz z tournee artystki w 2008 roku.
Celine Dion Sensational Moment (2009)
Reklama perfum Celine Dion Sensational Moment
Celine Dion Chic (2009)
Reklama perfum Celine Dion Chic
„Jestem podekscytowana faktem, iż wspólnie z Coty mam okazję stworzyć kolejny zapach. Uważam, że Chic to magia mody z odrobiną wyszukania." – powiedziała Celine Dion, dodając: „Mam nadzieję, iż każda kobieta, która wybierze ten zapach poczuje się elegancko i niezwykle kobieco jak ja, kiedy używam tych perfum”.
Celine Dion Spring in Provence (2009)
Reklama perfum Celine Dion Spring in Provence
Zapach Celine Dion Spring in Provence był edycją limitowaną dostępną jedynie w wybranych sklepach.
Celine Dion Simply Chic (2010)
Reklama perfum Celine Dion Simply Chic
Celine Dion Pure Brillance (2010)
Reklama perfum Celine Dion Pure Brillance
Spędzam cudowny czas z moją rodziną, dlatego stworzyłam bardzo delikatny zapach wydobywający wewnętrzny blask i piekno piękno kobiety", powiedziała Celine Dion wprowadzając w 2010 roku na rynek nowe perfumy Pure Brillance. Steve Mormoris (senior vice prezydent globalnego marketingu Coty) dodaje: "Celine jest jedną z największych piosenkarek w historii, a stosunek jaki mają do niej jej fani jest wspaniały. Każdy zapach, który wprowadzamy na rynek w spólnie z nią sprzedaje się świetnie".
Zapach Pure Brilliance został ukryty we flakoniku zaprojektowanym tak, by imitował kamienie szlachetne. Przypomina błyszczący klejnot, którego zapach uosabnia elegancję i luksus.
Celine Dion Signature (2011)
Reklama perfum Celine Dion Signature
"Celine Dion to naprawdę niezwykła osoba. Jej umiejętność poruszania ludzi i nawiązywania więzi emocjonalnej z fanami odegrały dużą rolę w światowym sukcesie jej linii perfum - mówi Steve Mormoris, starszy wiceprezes marketingu międzynarodowego w Coty Beauty. - Zapach ten stanowi doskonałe odzwierciedlenie inspirującej obecności Celine oraz jej wewnętrznej charyzmy, która wciąż urzeka ludzi na całym świecie".
***
Celine for Men
Celine Dion nie stworzyła do tej pory ani jednego męskiego zapachu. Mimo to, w licznych polskich perfumeriach internetowych można taki zapach kupić. Najwyraźniej właściciele tych sklepów nie wiedzą, że prócz słynnej piosenkarki Celine Dion istnieje również bardzo znana marka modowa Celine. Wiernymi fankami projektów Celine są między innymi: Madonna, Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie oraz Jennifer Aniston.
To właśnie zapach tej marki widoczny na poniższym obrazku sprzedawany jest w sieci jako „męski zapach Celine Dion“ ;-)
Perfumy Celine pour Homme
Perfumy Celine Dion powstały we współpracy z m.in. takimi twórcami jak .:
- Christophe Raynaud,
- Patricia Bilodeau,
- Jean-Pierre Bethouart,
- Jean-Claude Delville,
- Patricia Choux,
- James Krivda,
- Karine Dubreuil,
- Harry Fremont,
- Maurice Roucel,
- Ilias Ermenidis,
- Claude Dir
- Richard Herpin.
Poniżej przedstawiam listę 15 perfum sygnowanych nazwiskiem gwiazdy, jakie do tej pory ukazały się na rynku.
Nazwa perfum | Data powstania perfum |
---|---|
Celine Dion Signature | 2011 |
Celine Dion Pure Brillance | 2010 |
Celine Dion Simply Chic | 2010 |
Celine Dion Spring in Provence | 2009 |
Celine Dion Chic | 2009 |
Celine Dion Sensational Moment | 2009 |
Celine Dion Sensational | 2008 |
Celine Dion Paris Nights | 2007 |
Celine Dion Spring in Paris | 2007 |
Celine Dion Enchanting | 2006 |
Celine Dion Always Belong | 2006 |
Celine Dion Memento | 2005 |
Celine Dion Belong | 2005 |
Celine Dion Notes | 2004 |
Celine Dion EDP | 2003 |
Przydatne linki: