Dior Poison vs All is Vanity - zalatuje trupem

niedziela, 6 listopada 2011    0   

Dior Poison vs All is Vanity - zalatuje trupem

Plakat reklamowy perfum Dior Poison autorstwa niemieckiego fotografa - Vincenta Petersa to plagiat ilustracji All is Vanity amerykańskiego rysownika - Charlesa Allana Gilberta.

Charles Allan Gilbert był jednym z czołowych amerykańskich ilustratorów. Rysunek All is Vanity przedstawiający siedzącą przed lustrem kobietę i trupią czaszkę w jednym to najbardziej znany rysunek artysty, który powstał podczas jego studiów w Art Students’ League w Nowym Jorku, w 1982 roku. Poraz pierwszy opublikowano go w magazynie Life, w 1902 roku.

Charles Allan Gilbert All is vanity

Na przestrzeni lat powstało mnóstwo kopii "inspirowanych" tym słynnym rysunkiem. Wirtualne Museum of Optical Illusions wydało w 2009 roku nawet specjalny katalog - Skull Optical Illusions, w któym zebrano ponad 50 takich ilustracji (katalog można nabyć na stronie amazon za 21,99 $).

Virtual Museum of optical illusion - skull optical illusions

O ile mniej znanym artystom kopiowanie można jeszcze darować (choć to karygodny zwyczaj), to znanym na całym świecie markom takim jak Dior już absolutnie nie. Tym bardziej zbulwersował mnie znaleziony przeze mnie przez przypadek kilka dni temu w Internecie (przy okazji szukania materiałów do artykułu o perfumach na Halloween) plakat reklamowy perfum Dior Poison autorstwa niemieckiego fotografa mody - Vincenta Petersa.

Perfumy dior poison plakat reklamowy Vincent Peters

Prace Petersa publikowane były w takich magazynach jak: Vogue, Numero czy Dazed and Confused. Do klientów fotografa należeli m.in. Miu Miu, Samsonite, Yves Saint Lauren, Emporio Armani czy Guess (Peters jest autorem zdjęć reklamowych do kampanii perfum Guess Seductive i Guess Seductive I'm Yours z 2010 roku oraz Guess Seductive Wild Summer z 2011 roku).

Perfumy GUess Seducctive plakat reklamowy

Perfumy Guess Seductive I'm Yours plakat reklamowy

Perfumy Guess Seductive Wild Summer plakat reklamowy Alyssa Miller Vincent Peters

Co z tego, że plakat perfum Dior Poison wygląda super, skoro to plagiat? Dior powinien się wstydzić. Choć z drugiej strony - kto żywemu zabroni? Gilbert już dawno nie żyje, więc co im może zrobić? Może co najwyżej przewracać sie teraz w grobie.

  • Twoja ocena:
  • 4.1 (16 głosów)
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!