Złoto jest kruszczem cenionym od wieków przez wiele cywilizacji, nie tylko za sprawą swojej wartości, ale również pozytywnych właściwości. Symbolizuje moc, siłę, bogactwo, a także inteligencję, równowagę, doskonałość, a nawet słońce – słowem wszystko to, co pozytywne.
Symbolikę złota (w szczególności tę opartą na bogactwie i sukcesie) często wykorzystują w swej twórczości projektanci mody. Wielkimi garściami czerpią z niego inspirację takie modowe tuzy jak Roberto Cavalli (nazywany królem kiczu) czy ostentacyjni Dolce&Gabbana. Zamiłowanie do złota można odnaleźć nie tylko w ich ubraniach, ale również perfumach, jak np. Roberto Cavalli d' Oro (2005) czy Dolce & Gabbana The One (2006).
Najczęściej złote flakony perfum mają zapachy z edycji limitowanych, ukazujące się w sprzedaży z okazji jakichś ważnych rocznic czy po prostu przed świętami. W 2008 roku pojawiły się w sprzedaży m.in. złote edycje takich perfum jak: Shiseido Zen Gold, Nina Ricci Gold czy Mariah Carey M Deluxe Gold Edition. Również takie marki jak Chanel (Allure Edition Blanche) czy Paco Rabanne (One Million) zdecydowały się na stworzenie zapachów w wersji deluxe.
2010 rok to wielki powrót złota na wybiegach. W perfumeriach był to czas lansowania perfum, które w bardzo szybkim czasie zyskały status hitów sprzedażowych na całym świecie, takich jak: Gucci Guilty, Carolina Herrera 212 VIP czy Paco Rabanne Lady Million.
2011 rok nie pozostał pod tym względem w tyle. W sprzedaży ukazały się wówczas takie perfumy jak: Gucci Guilty Intense, Kim Kardashian Gold, a także limitowane kolekcje perfum Salvador Dali Fabulous Collection oraz L`Eau d`Issey Gold Absolute (EDP oraz Pour Homme Eau de Toilette Concentree).
Jako że moda na złoto (zwłaszcza w formie dodatków) wciąż trwa, w perfumeriach pojawiają się wciąż nowe "złote" perfumy: Gucci Premiere czy limitowana edycje niszowej marki perfum Illamasqua Freak Extrait de Parfum.
Co myślicie o złotych flakonach perfum? Macie wśród nich jakichś swoich faworytów?