Według definicji concept store (sklep koncepcyjny) to sklep z ideologią i pomysłem, stanowiący alternatywę dla popularnych butików w centrach handlowych. Typowy sklep koncepcyjny adresowany jest do wąskiej grupy niszowych klientów i skupia w sobie luksus i stylowy, oryginalny design, charakterystyczny dla danej marki. Ortodoksyjna definicja concept store zakłada, że sklep tego typu musi ciągle zaskakiwać. Dlatego też sklepy typu pop- up (bo tak właśnie zwykło się je nazywać) bardzo często zmieniają swoją lokalizację (najczęściej nie istnieją w jednym miejscu dłużej niż rok).
Perfumy Odin (kolejno od lewej): Sunda, Owari, Century
Właśnie tego typu sklep postanowili otworzyć właściciele luksusowej marki Odin. „Moim celem było stworzenie zupełnie innego sklepu detalicznego“, powiedział Pal Birardi, współwłaściciel Odin. W rezultacie, w samym sercu Nowego Yorku - na Manhattanie, na 350 metrach kwadratowych powstała niezwykła minimalistyczna instalacja składająca się z 1500 białych gipsowych atomizerów perfum. Monochromatyczne wnętrze sklepu zaprojektowało nowojorskie studio architektoniczne Snarkitecture. „Jedynymi czarnymi obiektami w tej przestrzeni są świece i zapachy Odin. Wnętrze sklepu kreauje unikalne doświadczenie, podobnie jak każdy z zapachów Odin kreuje swój własny, odrębny świat.“ Jak na sklep typu pop- up przystało, concept store Odin będzie istniał tylko... sześć tygodni ;-)
Odin concept store pop - up, Nowy York
Odin concept store pop - up, Nowy York
Odin concept store pop - up, Nowy York - sufit
Odin concept store pop - up, Nowy York
Odin concept store pop- up, Nowy York
Co sądzicie o sklepach typu concept store? Moim zdaniem ten wygląda naprawdę niesamowicie. Dlaczego w Polsce nie ma takich miejsc? :-(