10 faktów na temat Bottega Veneta

sobota, 27 września 2014    0    Perfumy

10 faktów na temat Bottega Veneta

Bottega Veneta to jeden z najbardziej luksusowych domów mody na świecie. Skórzane torebki tej marki są pożądane przez miliony kobiet. Dlaczego?

10 faktów na temat Bottega Veneta

  1. Powstanie marki Bottega Veneta
  2. Tomas Maier
  3. Slogan marki
  4. Cabat Bag
  5. Asortyment marki Bottega Veneta
  6. Bottega Veneta w Polsce i na świecie
  7. Książka o Bottega Veneta
  8. Bottega Veneta EDP
  9. Portfolio zapachowe Bottega Veneta
  10. Perfumy Bottega Veneta w Polsce

1. Powstanie marki Bottega Veneta

Bottega Veneta (z wł. sklep wenecki) to włoski dom mody specjalizujący się w produktach luskusowych, znany głównie ze swoich wyrobów skórzanych. Marka powstała w 1966 roku w Vincenzie (na północnym-wschodzie Włoch, pomiędzy Wenecją a Weroną), z inicjatywy dwóch rzemieślników: Michele Taddei i Renzo Zengiaro. Opracowali oni własną technikę wyplatania skór o nazwie intrecciato (z wł. warkocz), która do dziś stanowi symbol marki. Dzięki wysokiej jakości rękodzielniczej i filozofii dyskretnego designu (bez widocznego logo) Bottega Veneta szybko zyskała uznanie klientów. Jednak w latach 90-tych, po przejściu na emeryturę założycieli, marka zaczęła podupadać.

2. Tomas Maier

W 2001 roku Bottega Veneta weszła w skład Gucci Group*, a dyrektorem artystycznym marki został – wskutek rekomendacji Toma Forda - Tomas Maier. Pochodzący z Niemiec projektant o imponującym CV (w którym figurują takie domy mody jak Sonia Rykiel i Hermès), jeszcze w tym samym roku – jesienią - zaprezentował swoją pierwszą kolekcję na wiosnę/lato 2002.

*Grupa Gucci wchodzi w skład międzynarodowej grupy Kering, wcześniej znanej jako PPR (od nazwisk założycieli: Pinault-Printemps-Redoute).

W ciągu ostatniej dekady Meier nie tylko przywrócił marce Bottega Veneta jej dawny blask, ale uczynił ją również jedną z najbardziej luksusowych i pożądanych marek na świecie*. W jaki sposób tego dokonał? Uczynił z wspomnianego wyżej motywu warkocza emblemat firmy i powrócił do rękodzielniczego sposobu produkowania z początków jej działalności.Tomas Meier - dyrektor artystyczny Bottega Veneta

** Wisienką na torcia uznania było dla marki przyznanie jej w 2006 roku przez Luxury Institute of New York tytułu najbardziej prestiżowej marki wśród najbogatszych obywatelek USA.

3. Slogan marki

W latach 70-tych Bottega Veneta reklamowała się hasłem: When your own initials are enough. Po objęciu stanowiska dyrektora artystycznego przez Meiera, powrócono do tej tradycji. Dziś brak widocznego logo na produktach marki to jeden z jej znaków rozpoznawczych.

4. Cabat Bag

Bottega Veneta słynie przede wszystkim ze skórzanych, ręcznie robionych torebek. Cena najsłynniejszej z nich – tzw. Cabat Bag, rozpoczyna się od 5,500 $ wzwyż. Do jej miłośniczek należą m.in. Julianne Moore, Cameron Diaz, Miley Cyrus czy Reese Whiterspoon.

Torba Bottega Veneta Cabat Bag

Na polskich ulicach rzadko spotkać można kobietę z torebką tej marki. Co innego podczas eventów. Polskie celebrytki szczególnie upodobały sobie kopertówkę o nazwie Knot. Noszą ją m.in.: Anna Mucha, Małgorzata Socha i Kinga Rusin.

Skórzane akcesoria Bottega Veneta bardzo lubi również Dawid Woliński, który często pozuje z produktami tej marki do zdjęć, które publikuje na swoim Instagramie.

5. Asortyment marki Bottega Veneta

Od czasu objęcia sterów przez Tomasa Maiera, asortyment marki Bottega Veneta poszerzył się o takie produkty jak: biżuteria, okulary, perfumy i akcesoria do wystroju wnętrz. W lutym 2005 roku ukazała się pierwsza damska kolekcja prêt-à-porter, a w czerwcu 2006 roku zadebiutowała rówież kolekcja męska.

6. Bottega Veneta w Polsce i na świecie

Dziś butiki Bottega Veneta znajdują się w ponad 140 krajach na świecie, m.in.: Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Rosji, Chinach, Japonii i Turcji. W Polsce produkty tej marki można kupić w warszawskim domu handlowym VitkAc, przy ulicy Brackiej 9.

Butik Bottega Veneta w centrum handlowym VitkAc w Warszawie

7. Książka o Bottega Veneta

W 2009 roku na rynku ukazała się książka Bottega Veneta When your own initials are enough, autorstwa Tomasa Maiera. Na prawie 300-stu stronicach albumu znalazły się nie tylko piękne zdjęcia produktów marki, ale również informacje na temat historii jej powstania.

Książka Bottega Veneta When your own initials are enough

8. Bottega Veneta EDP

Pierwsze perfumy marki Bottega Veneta o tej samej nazwie ukazały się na rynku w 2011 roku. Twarzą tej skórzano-szyprowej kompozycji została Nine d'Urso - córka francuskiej ikony mody Inès de la Fressange i włoskiego art dealer Luigi d'Urso. Do wielbicielek tego zapachu należy m.in. Anna Przybylska.

Reklama perfum Bottega Veneta EDP

9. Portfolio zapachowe Bottega Veneta

Dziś w portfolio marki Bottega Veneta znajduje się kilka zapachów (w tym jeden męski o nazwie Bottega Veneta Pour Homme). Tworzą je tak znakomite nosy jak:

  • Michel Almairac (Burberry Body, Chloe EDP)
  • Daniela (Roche) Andrier (Burberry London for Men, Lanvin Marry Me)
  • czy Antoine Maisondieu (prada Infusion d'Iris, Carner Barcelona Tardes)

Reklama perfum Bottega Veneta pour Homme

Najnowsze perfumy marki o nazwie Knot (ang. węzeł) ukazały się na rynku w tym roku. Skórzano-szyprowa kompozycja zosstała zainspirowana ulubionym modelem torebki Maiera o tej samej nazwie.  

Perfumy Bottega Veneta Knot

10. Perfumy Bottega Veneta w Polsce

Dystrybutorem perfum Bottega Veneta jest firma Coty. W Polsce sprzedaje je na wyłączność sieć perfumerii Sephora.


  1. Słyszeliście wcześniej o marce Bottega Veneta? 
  2. Co sądzicie o projektach tej marki? 
  3. Może mieliście już okazję poznać któryś z zapachów Bottega Veneta? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!