Zakochani są wśród nas – perfumy na Walentynki 2012. Część 2: mężczyźni

wtorek, 14 lutego 2012    0   

Zakochani są wśród nas – perfumy na Walentynki 2012. Część 2: mężczyźni

Przed kobietą chcącą obdarować swojego mężczyznę perfumami z okazji Walentynek stoi nielada wyzwanie. Nie pomoże nam w tym flakon w kształcie serca czy z miłosną nazwą na buteleczce. W męskim świecie perfumy rządzą się innymi prawami, a kobieta musi wykazać się znajomością swojego wybranka.

Wśród męskich zapachów (w przeciwieństwie do damskich - polecam wpis Perfumy na Walentynki dla kobiet) kobiety nie znajdą zbyt wielu przykładów zapachów, których nazwa wskazywałyby i sugerowałaby, że ten zapach określa tylko i wyłącznie ich partnerów (no może oprócz propozycji Dolce & Gabbana The One czy Caroliny Herrery 212 VIP). Oczywiście mogą one pójść na łatwiznę i kupić perfumy dosyć popularne, znane wszystkim bestsellery, takie jak np.: Hugo Boss Bottled czy Lancome Hypnose lub promowane niemal we wszystkich możliwych stylowych magazynach Aqua di Gio Armaniego. Mogą również wybrać wylansowane w ostatnich latach przez największe modowe koncerny zapachy łatwo dostępne w sieciowych perfumeriach, jak kolejne wersje Yves Saint Laurent L’Homme czy te dostępne na nieco mniejszą skalę, jak Tom Ford Grey Vetiver czy wycofywane ze sprzedaży Gucci pour Homme. Mogą wyszukać także dosyć stare (jednak wyjątkowe) kompozycje, jak np. Dior Fahrenheit (1988), Givenchy Xeryus Rouge (1995) czy Chanel Égoïste Platinum (1993). Wreszcie mogę postawić na klasykę w polskim wydaniu i kupić dostępny na rodzimym rynku zapach Wittchen Nord. A mężczyzna i tak użyje tego, co podoba się kobietom, więc tego co kupi lub doradzi mu kobieta – w końcu, to na kobietach zapach ma robić wrażenie.

Carolina Herrera 212 VIP – niech powstanie nowy król!

Carolina Herrera 212 VIP Men perfumy na walentynki

Carolina Herrera 212 VIP Men

Zestawienie walentynkowych, męskich perfum otwiera zapach Caroliny Herrery 212 VIP. Marka perfum 212 jest bardzo popularna, reformulowana była wielokrotnie, zarówno w wersji dla kobiet i mężczyzn. Carolina Herrera to pochodząca z Wenezueli znana projektantka mody. Przez wiele lat była uznawana za jedną z najbardziej stylowych, eleganckich kobiet w Stanach Zjednoczonych. Jej stroje charakteryzuje prosty, nienaganny krój, wysoka jakość materiałów oraz subtelność. Herrera zajmuje się również kreacją perfum. Jej ulubionym motywem są kropki oraz kwiaty: zarówno na tkaninie jak i w kompozycjach zapachowych: irys, jaśmin, konwalia. Perfumy projektantki są niezwykle wyjątkowe - odzwierciedlają bowiem jej pasje Po wielkim sukcesie damskich perfum Herrera, w 1991 r. ukazała się linia męska - Carolina Herrera for Men.  Jednymi z najnowszych zapachów są linie 212 dla kobiet oraz mężczyzn. Perfumy te powstały przy współpracy z córką Caroliny Herrery, są nowoczesne, widać inspirację Nowym Yorkiem - miejscem zamieszkania projektantki. Zapachy Carolina Herrera 212 for Woman oraz 212 for Men zyskały ogromne uznanie na całym świecie zdobywając w 1998 r. nagrodę nowojorskiej Fragrance Foundation FIFI (zapachowe „oscary”) za najlepszą kampanię reklamową. 212 VIP to męski zapach, reklamowany sloganem: Are you on the list? (ang.: Czy jesteś na liście?) i To jest prywatne przyjęcie. Na stronie perfum wita napis: Król imprez – król zabawy, ale w sercu młody książę. Puls sceny nocnego życia. Związany z każdym i wszystkim. Ma wszystko, czego chce kobieta. Ten król nie może zostać zdetronizowany! (via: 212areyouonthelist.com)

Spot reklamowy, kręcony w ściśle tajnym miejscu z udziałem modela Jona Kortajareny i modelki Nataszy Vojnovic, przedstawia nocne życie VIP-ów. Obsadzenie w nim ponad 200 statystów świetnie bawiących się pod wodzą Jona i Nataszy było naprawdę ciekawym pomysłem. Zapach bowiem odzwierciedla elitę Nowego Yorku. Mężczyzna 212 VIP jest ciekawym życia, charyzmatycznym i stylowym mężczyzną budzącym jednocześnie pożądanie i przyjaźń innych. Kreatorami zapachu są Emilie Coppermann odpowiedzialna za sukces damskich perfum Paco Rabanne Black XS L’Exces for Her, czy Givenchy Play for Her oraz David Apel uznany perfumiarz współpracujący przede wszystkim z Tomem Fordem (Black Orchid for Women) i Bond no 9 (Blecker Street, Wall Street).

Informacje dodatkowe
Premiera: 2012 rok
Nosy: Emilie Coppermann, David Apel
Składniki:
  • Nuty głowy: limonka, kawior, pieprz, imbir
  • Nuty serca: wódka, gin, mięta
  • Nuty bazy: skóra, nuty drzewne, bursztyn
Przydatne linki:

DSquared2 Potion – męski powab w ramionach kobiety

DSquare2 Potion perfumy na walentynki

DSquared2 Potion

Rok wcześniej, bo w 2011 r. pojawiły się perfumy Potion duetu DSquared2 i wydaje się, że świetnie pasują do tego zestawienia. Kreacje tej niszowej marki odzieżowej prowadzonej przez kanadyjskich bliźniaków Deana i Dana Catenów są uwielbiane przez gwiazdy: m. in. Justina Timberlake‘a, Nicolasa Cage’a czy Madonnę. Zapach duetu DSquared2 skomponowała Annick Menrado, znana z kreacji zapachów Azzaro Twin for Women, czy Bvlgari Black. Buteleczka nawiązuje swoją prostotą do tradycyjnych flaszek farmaceutycznych, a tym samym do tradycji. W kampanii reklamowej udział wzięła wzięta polska supermodelka Małgosia Bela - efekty jej współpracy z DSquared2 można podziwiać na wyjątkowo zmysłowym plakacie reklamowym wykonanym przez Mario Sorrentiego. Partneruje modelowi Diego Migueli, nie widać jej twarzy, a jedynie piękne włosy, plecy i pierś. Wybór Małgosi do kampanii był idealny. Nie dość, że jest niezwykle popularną i wziętą modelkę, to również nie jest aż tak chuda, jak pozostałe topmodelki.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2011 rok
Nos: Annick Menardo
Składniki:
  • Nuty głowy: tymianek, dzięgiel, liść czerwonej mięty
  • Nuty serca: płatki róży, czarny pieprz, cynamon, goryczka (gencjana)
  • Nuty bazy: drewno kaszmirowe (czytajcie w indeksie składników), paczula, ambra, piżmo
Ciekawe linki:

Dolce & Gabbana The One – dla tego jedynego

Dolce Gabbana The One Men perfumy na walentynki

Dolce & Gabbana The One 

The One są również świetnym pomysłem na prezent Walentynowy. Wylansowane zostały w 2008 r. przez światowy luksusowy dom mody powstały w 1985 r. we Włoszech. Założył go duet Domenico Dolce i Stefano Gabbana (przez długi czas również para w życiu prywatnym). Firma produkuje, prócz świetnych kreacji wieczorowych, linii młodzieżowej sygnowanej logo D&G, także kosmetyki i perfumy. Nosem męskiego zapachu The One jest Stefano Gabbana i jest to w jego karierze jedyny zapach, który wykreował. Perfumy powstały przy współpracy z firmami P&G Prestige Product i International Flavors & Fragrances Inc. Twarzą kampanii został znany przede wszystkim z komedii romantycznych, aktor Matthew McConaughey (How to Lose a Guy in 10 Days, The Wedding Planner). Sami projektanci wybór skomentowali dosyć ciekawie: chcieliśmy mieć najprzystojniejszego faceta na tej planecie i… jest nim właśnie Matthew (via: http://www.fragrantica.com). Aktor został również twarzą perfum The One Gentleman wylansowanych 2 lata później. Obie kampanie fotografował Jean-Baptiste Mondino, uznany fotograf mody i zarazem reżyser teledysków (The Boys of Summer Dona Henleya wygrało wiele kategorii w MTV Video Music Awards, Madonny Justify My Love).

Informacje dodatkowe
Premiera: The One: 2008 rok; The One Gentlman: 2010 rok
Nos:  
Składniki:

The One:

  • Nuty głowy: kolendra, grejfrut, bazylia
  • Nuty serca: kwiat pomarańczy, imbir, kardamon
  • Nuty bazy: szara ambra, tytoń szlachetny, cedr

The One Gentleman: pieprz, lawenda kardamon, paczula, wanilia, koper

Ciekawe linki:

Tom Ford Grey Vetiver – miłość ma zapach wetiwera

Tom Ford Grey Vetiver perfumy na walentynki

Tom Ford Grey Vetiver

Męskim zapachem jest też wyjątkowy Grey Vetiver urodzonego w Teksasie projektanta Toma Forda. Międzynarodową sławę zyskał dzięki współpracy z Gucci - jednym z najbardziej wpływowych domów mody na świecie. Spróbował również swoich sił w branży filmowej - jest reżyserem fantastycznego filmu A Single Man (Samotny Mężczyzna) z aktorem Colinem Firthem w roli głównej. Po tym jak Gucci nabył markę Yves Saint Laurent, Ford został jej dyrektorem kreatywnym. W roku 2004 zrezygnował z piastowanych funkcji w YSL i Gucci. Wyprowadziwszy z kryzysu dwie czołowe marki modowe, Ford podjął ryzyko i założył markę odzieżową sygnowaną własnym nazwiskiem. W 2006 r. pojawił się na rynku pierwszy zapach dla kobiet - Black Orchid (której twarzą nota bene została polska top modelka Anna Jagodzińska).

Zapach Grey Vetiver został wylansowany w 2009 r. i rok później zdobył nagrodę FIFI Men’s Fragrance of the Year – Luxe (Męski Zapach Roku - Luksusowy). Znany ze swoich pasji fotograficznych projektant tym razem wystąpił wyjątkowo w kampanii perfum jako model, a za obiektywem stanął Tierry Richardson (Ford znany jest z tego, że sam fotografuje modelki do swoich kampanii reklamowych).

Informacje dodatkowe
Premiera: 2009 rok
Nos: ?
Składniki:
  • Nuty głowy: kwiat pomarańczy, grejpfrut, szałwia
  • Nuty serca: irys, gałka muszkatołowa, jagody pimento
  • Nuty bazy: wetiwer, ambra, mech dębu
Przydatne linki:

Lalique Encre Noire – miłość rodem z niszy

Lalique Encre Noir Pour Homme perfumy na walentynki

Lalique Encre Noir pour Homme

Niszowe perfumy Lalique to niezwykła propozycja dla mężczyzn. Lalique -  to francuska firma zajmująca się produkcją kryształów, biżuterii oraz luksusowych perfum i ich efektownych flakonów. Pierwszy zapach tej marki powstał w 1931 roku i była to męska kompozycja Louxor de Lalique. Założycielem brandu Lalique jest Rene Lalique - jubiler i artysta plastyk, zaliczany do najwybitniejszych twórców okresu Art Deco. Przez wszystkie lata przedsiębiorstwo pracowało na uznanie i zachwyt jakim dziś cieszą się wyroby Lalique. Obecnie symbolem marki jest kryształ w każdej postaci. Od roku 1970 kiedy to Rene Lalique zaczął współpracę z mistrzem sztuki perfumeryjnej Francois Coty, wykreowano już około 250 wzorów flakonów, dla takich firm jak Coty, Guerlain, Molinard czy Rochas, a dziś dawne buteleczki perfum Lalique’a osiągają na aukcjach cenę nawet 80.000 dolarów.
Zapach Lalique Encre Noire otrzymały nagrodę Doskonałość Roku 2007, przyznawaną corocznie przez magazyn dla kobiet, Twój Styl. Perfumy wygrały w kategorii „Najlepszy zapach wieczorowy”. Flakon zapachu ozdobiony jest korkiem wytworzonym z drzewa wenge uznawanego w wierzeniach mieszkańców czarnego lądu za gatunek drewna o magicznej mocy. Na flakonie – znowu minimalistyczny – napis z nazwą zapachu, biała, prosta czcionka, zero udziwnień. Opakowanie flakonu również zachwyca. Duży czarny kartonik (dużo większy niż umieszczony w nim flakon, dzięki czemu doskonale zabezpiecza szkło) wykonany jest z tektury. Pośrodku błyszcząca czarna opaska z nazwą wypisaną srebrnymi literami, takimi samymi jak te użyte na flakonie. Całość wygląda naprawdę fenomenalnie i świetnie koresponduje z zapachem.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2006 rok
Nos: Nathalie Lorson - Boucheron Jaipur Saphir i Chopard Wish
Składniki:
  • Nuty głowy: cyprys, frakcja wetiweru
  • Nuty serca: wetiwer burboński, wetiwer haitański
  • Nuty bazy: piżmo, drewno kaszmirowe (cashmeran)
Przydatne linki:

Strona marki

Yves Saint Laurent L’Homme – kilka odsłon męskości

YSL L'Homme perfumy na walentynki

YSL L'Homme 

L’Homme YSL to niezykle populalrny zapach, który doczekał się aż kilku odsłon. W jego powstaniu maczało palce aż trzech wybitnych i utalentowanych perfumiarzy: Anne Flipo (m.in. L’Artisan Parfumeur Fleur D’Oranger, Givenchy Very Irrestisible for Men), Pierre Wargnye (Davidoff Cool Water for Men, Éstee Lauder Intution for Men) i Dominique Ropion (Burberry London, Amor Amor Carachel).

Twarzą perfum L’Homme został w 2006 roku model Olivier Martinez. W kolejnych kampaniach brały udział znane osobistości świata muzyki, filmu, czy tańca, jak chociażby w L'Homme Libre z 2011 r. można podziwiać światowej sławy tancerza - Benjamina Millepieda, partnera aktorki Natalie Portman, a francuskiego aktora, Vincenta Casela można obejrzeć w reklamie YSL La Nuit de L’Homme (2010).  Co ciekawe, obaj panowie Millepied i Casel, zagrali w hicie filmowym Black Swan (Czarny Łabędź).

Premiera: 2006 rok
Nosy: Anne Flipo, Pierre Wargnye, Dominique Ropion
Składniki:
  • Nuty głowy: cedrat, bergamotka, imbir, akord ozonowy
  • Nuty serca: liście fiołka, kwiaty bazylii, biały pieprz
  • Nuty bazy: drewno sandałowe, cedrowe, wetiwer, tonka, ambra
Przydatne linki:

Gucci Gucci pour Homme – niewolnik miłości

Gucci Pour Homme perfumy na walentynki

Gucci pour Homme

Ten włoski dom mody założony w 1921 r. znany jest przede wszystkim z kreacji haute couture, od 1974 r. wydaje też perfumy i jest tak naprawdę pionierem w męskich zapachach. W swoim portfolio grupa szczyci się ok. 30 zapachami. Pierwszym tego domu mody był właśnie Gucci pour Homme. Wycofany z rynku po paru latach, wrócił na niego z reformulowaną formułą (odświeżoną) po 27 latach. W 2004 r. dostał nagodę FIFI za Men’s Fragrance of the Year – European (Europejski Męski Zapach Roku). Gucci pour Homme doczekał się również paru wznowień (np. Gucci pour Homme 2). Zdjęcia reklamowe modela Davida Smitha wykonał Alas Mert wraz z Marcusem Piggotem, a dyrektorem kreatywnym kampanii był sam Tom Ford (Ford był wówczas dyrektorem kreatywnym Gucci). Nos perfum, Michel Alamirac znany jest przede wszystkim z kreacji zapachowej dla Chloe Chloe Lisy, L‘Eau de Chloe czy Ibiza Hippie dla Escady. Flakon – to ciemne szare, grube szkło z charakterystyczną srebrną zatyczka zwieńczoną imitacją wędzidła.

Mężczyzną Gucci został aktor James Franco, znany z takich filmów jak Tristan + Isolde czy Spider Man. W spocie reklamowym, który został nakręcony przez Jana Wentza można usłyszeć piosenkę Slave to Love charyzmatycznej wokalistki zespołu Moloko, Roisin Murphy. Franco brał również udział w kampanii linii odzieżowej Gucci - Made to Measure.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1976 rok, reedycja: 2003 rok
Nos: Michel Almairac (Givaudan)
Składniki:
  • Nuty głowy: bergamotka, cyprys, fiołek
  • Nuty serca: jaśmin, liście tabaki
  • Nuty bazy: paczula, ambra, nuta kadzidlano-skórzana
Przydatne linki:

Givenchy Xeryus Rouge – jak grecki bóg

Givenchy Xeryus Rouge perfumy na walentynki

Givenchy Xeryus Rouge

Pierwsza kolekcja Huberta de Givenchy została zaprezentowana w 1952 r. Delikatnym, młodzieńczym stylem Givenchy zachwyciły się takie sławy jak Jacqueline Kennedy i Audrey Hepburn, które ubierając się u niego zostały uznane za najbardziej eleganckie kobiety na świecie. Styl tego domu mody to połączenie francuskiej elegancji z amerykańską spontanicznością. Jego sposób na sukces to przede wszystkim idealne proporcje, harmonia i umiarkowanie. W 1957 roku powstała firma Parfums Givenchy. W jej ofercie znalazły się perfumy oraz kosmetyki do makijażu i kosmetyki pielęgnacyjne. O zapachu Xeryus Rouge niewiele wiadomo. Premiera miała miejsce w 1995 r. dzięki świetnej perfumiarz Annick Menardo, która zaprojektowała takie zapachy jak Azzaro Visit for Men, Bvlgari Celine pour Men oraz Diesel Fuel for Life Cologne for Men. Prosty, minimalistyczny flakon został zaprojektowany przez Pierre’a Dinanda, znanego twórcę perfumeryjnych buteleczek (np. Rochas Madame).

Informacje dodatkowe
Premiera: 1995 rok
Nos: Annick Menardo
Składniki:
  • Nuty głowy: kumkwat, kaktus, estragon
  • Nuty serca: liście cedru, czerwone pimento, afrykańskie geranium
  • Nuty bazy: drewno cedrowe, białe piżma, drewno sandałowe, ambra
Przydatne linki:

Strona Givenchy

Chanel Égoïste Platinum – zmysłowy egoizm

Chanel Egoiste Platinum perfumy na walentynki

Chanel Égoïste Platinum

Autorem tych męskich perfum jest Jacques Polge, nadworny perfumiarz domu mody Chanel, znany z takich zapachów jak Chanel Allure, Chanel Coco, Chanel Coco Mademoiselle i wiele innych – asystował mu François Demachy, obecnie perfumiarz domu mody Dior (Dior, Addicted to Life, Dior Homme Intense).

Égoïste Platinum to połączenie wielkich cech: potęgi i męskości. Mężczyzna Chanel kocha akcję, rywalizację i próbę sił. Szuka przygód i nie boi się ryzyka. Modelem kampanii został Paolo Seganti, fotografem zaś Jean-Paul Goudé (który również nakręcił spot reklamowy dla zapachu), znany przede wszystkim z niezwykłego zdjęcia piosenkarki awangardowej, Grace Jones.

Égoïste Platinum to kolejna wersja Égoïste z 1990 roku. Platinum otrzymał nagrodę Men’s Fragrance of the Year – Nouveau Niche (1995). Jak można przeczytać w notce prasowej Chanel: Obraz 24-latka we wspaniałej formie fizycznej nie jest tak naprawdę realny. Nie musimy być tak dosłowni – obraz młodego faceta próbującego zmierzyć się ze swoimi limitami to sens tej reklamy zapachu dla mężczyzn. (via: nstperfume.com)

Informacje dodatkowe
Premiera: 1993 rok
Nosy: Jacques Polge, François Demachy
Składniki:
  • Nuty głowy: kolendra, bergamotka, drzewo różane
  • Nuty serca: ylang-ylang-, jaśmin, wetiwera
  • Nuty bazy: ambra, drzewo sandałowe, cedr
Przydatne linki:

Reklama perfum

Dior Fahrenheit – temperatura wg Diora

Dior Fahrenheit perfumy na walentynki

Dior Fahrenheit

Zdobycie nagrody Fragrance Foundation FIFI za najlepsze męskie luksusowe opakowanie do czegoś zobowiązuje. Fahrenheit francuskiego domu mody Dior zdobył w 1990 r. nagrodę w kategorii Men's Best Packaging of the Year – Prestige. Spot reklamowy został wyreżyserowany przez wielkiego Davida Lyncha, znanego z takich filmów jak Mulholland Drive czy serialu Twin Peaks.

Kreatorem zapachu jest Jean-Louis Sieuzac, znany z perfum Oscar de la Renta Oscar, także YSL Opium oraz Maurice Roger, który wykonał dla Diora dwa zapachy: Fahrenheit i Dolce Vita. Jak można przeczytać na stronie perfum Fahrenheit jest zwiastunem nowej wizji męskości: wolnego człowieka w swym dążeniu do nieskończoności, otwartego na świat i naturę. Fahrenheit ucieleśniając ducha pionierskiego jest alegorią ludzkiej podróży przekraczającej granice wytrzymałości. W obliczu ogromu nieokiełznanej natury pojawił się Fahrenheit. W 2011 roku Fahrenheit oferuje nowe doświadczenie - zapach inspirowany zderzeniem przeciwieństw: wybuchowe spotkanie wody z ogniem [Aqua Fahrenheit, 2011]. (via: dior.com)

Zapach okazał się wielkim hitem. Powstały nowe wersje – Fahrenheit 32 (2007 r.) oraz Fahreheit Absolute (2010 r.). Najnowszym zapachem jest Aqua Fahrenheit. Co ciekawe, na żadnym z plakatów reklamowych perfum Fahrenheit nie pojawia się model – jest tylko wykreowany, surrealistyczny świat i buteleczka perfum.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1988 rok
Nos: Jean-Louis Sieuzac and Maurice Roger
Składniki:
  • Nuty głowy: głóg włoski, kapryfolium.
  • Nuty serca: drewno sandałowe
  • Nuty bazy: cedr, paczula
Przydatne linki:
  • Twoja ocena:
  • 4.5 (17 głosów)
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!