Sportowcy w reklamach perfum

czwartek, 19 stycznia 2012    0   

Sportowcy w reklamach perfum

Moda na sportowe zapachy trwa w najlepsze. Objawia się ona nie tylko w nadawaniu perfumom stricte sportowych nazw, ale również w zatrudnianiu do ich reklam różnej maści sportowców. A wszystko to wedle zasady, że nic tak nie podnosi sprzedaży jak znana twarz, a raczej wysportowane ciało przystojnego sportowca.

Nic i nikt tak dobrze nie sprzedaje produktu jak (u)znany brand czy znana osobistość, ze świata mody, filmu, piosenki itp. A jeżeli znany brand połączy swoją siłę ze znaną osobą – efekt prawie zawsze będzie murowany. Znana twarz jest bowiem zapowiedzią jakości reklamowanego produktu, nieczęsto wręcz zapowiedzią luksusu. Wspieranie produktu wizerunkiem znanych gwiazd jest bardzo popularne. W Polsce w pierwszej trójce najbardziej porządanych gwiazd jest Marek Kondrat (aktor), Robert Kubica (kierowca rajdowy) i... Lech Wałęsa (polityk). By podnieść prestż produktu zatrudnia się gwiazdy formatu światowego, np. Antonio Banderas (bank), Bruce Willis (wódka), Jean Reno (bank).

We współczesnym życiu, sport odgrywa wielką rolę. Gdy zauważono, że popularność nie omija sportowców, zaczęto reklamować produkty wspomagając się sławą gwiazd tej właśnie dziedziny życia. Dla brandu najważniejsze jest, oprócz popularności i sukcesów zawodowych, by osobowość sportowca współgrała z wizerunkiem marki. Wtedy pojawia się szansa zdobycia szybkiego sukcesu reklamowanego produktu. Za granicą do niedawna niekwestionowaną marką był golfista Tiger Woods – niestety po skandalu dotyczącym prywatnego życia – marki korzystające z „reklamowych usług“ straciły dużo na samych akcjach – nie mówiąc już o odwrocie konsumentów od firm. Na drugim miejscu uplasował się Lance Amstrong, znany amerykański kolarz. W Polsce zauważono trend angażowania sportowców w kampanie reklamowe, u nas prym wiedzie Justyna Kowalczyk (bank), a wcześniej piłkarze: Eugeniusz Smolarek (napój i telefony) oraz Artur Boruc (znana sieć barów szybkiej obsługi).

W świecie perfum jest podobnie. Sport istnieje w nazwach perfum,  np. Dior L’Homme Sport, Armiani Code Sport czy Oriflame Eclat Sport, w perfumach sygnowanch wielkimi nazwiskami sportowców, np. Michael Schumacher dla LR, Maria Sharapova Maria Sharapova, Radosław Majdan Vabun. Sportowiec może też przyciągnąć uwagę konsumenta reklamy, zachwycić go swoimi wynikami, swoim wysportowanym ciałem. I o tym właśnie będzie to zestawienie - o reklamujących perfumy sportowcach.

Stetson Rich Suede i Tom Brady – football po amerykańsku

Reklama perfum Stetson All American Tom Brady

Stetson to firma rodzinna, założona w XIX w. przez Johna B. Stetsona. Choć przede wszystkim znana jest z produkcji kapeluszy, produkuje również perfumy. Twarzą kampanii kilku z nich - wylansowanych w 2008 roku Rich Suede raz All American (2009) jest Tom Brady, amerykański futbolista, grający na pozycji rozgrywającego w New England Patriots w NFL (National Football League), szerszej publiczności znany przede wszystkim jako mąż supermodelki Gisele Bundchen. Nosem zapachu jest Henry Fremont, ten sam, który stworzył zapachy dla takich marek jak Adidas (Fresh Impact) czy Diesel (Diesel Fuel for Life).

Informacje dodatkowe
Premiera:
  • Rich Suede: 2008 rok
  • All American: 2009 rok
Nosy: All American: Harry Fremont
Składniki:
  • Rich Suede: pomarańcza, cyprys, szałwia, szafran, zamsz
  • All American: imbir, zamsz, wertiwer, paczula
Przydatne linki:

Caron pour un Homme – brutalna męskość w wydaniu Sebastien Chabal

Reklama perfum Caron Pour Un Homme Sebastien Chabal

Legendarna francuska perfumeryjna marka Caron, powstała w 1904 roku z inicjatywy Ernesta Daltroff. Pierwszymi perfumami marki były stworzone w 1911 r. Narcisse Noir. Dziś w portfolio Caron znajduje się kilkadziesiąt zapachów, autorstwa takich kreatorów jak: Dominique Ropion, Michel Morsetti, Gerard Lefort, Jean - Pierre Bethouart, a także Richard Frayesse, obecnego nosa firmy. Po śmierci Daltroffa, biznes perfumeryjny przejęła jego muza i partnerka, Felicie Wanpouille.

Na twarz powstałych w 1934 roku, a następnie wznowionych w 2008 roku perfum Caron Pour un Homme wybrano francuskiego rugbystę, Sebastiena Chabala, znanego z szorstkości i agresywnej postawy podczas meczów. Wybór Chabala złamał tym samym dotychczasowy, ugrzeczniony wizerunek perfum. Dla marki był on jednak oczywisty. Jak wspomniano  w notatce prasowej: Wygląd butelki, zapach perfum to prawdziwość, pewność i elegancja, jednocześnie potęga, bezpośredniość i charyzma. To sztuka współczesnego noszenia zapachu Caron, w którą świetnie wpisuje się Sebastien Chabal. (via: www.purepeople.com) Ponowne ukazanie sie zapachu Pour un Homme w 2008 roku zapowiadano jako powrót do prawdziwej, nieokiełzanej męskości, a długie włosy rugbysty porównuje się w tej kampanii bardziej do włosów legendarnego Samsona niż kobiecej delikatności. Marka Caron twierdzi, że sfotografowany w garniturze przez  włoskiego fotografa Gianpaolo Vimercati Chabal objawił się światu na nowo, z zupełnie innej strony. 

Informacje dodatkowe
Premiera: 1934 rok, ponownie w 2008 roku
Nos: Ernest Daltroff (1934), Richard Fraysse (2008)
Składniki: piżmo, lawenda, wanilia
Przydatne linki:

Ralph Lauren Romance – sielanka w rodzinnym wydaniu Ignacio Figueras

Reklama perfum Ralph Lauren Romance Ignacio Figueras

Ralph Lauren założył firmę odzieżową 1968 roku, oferując na początku ubrania dla mężczyzn. Kilka lat później dołączyła do nich również linia przeznaczona dla kobiet. W 1998 roku premierę miały perfumy dla kobiet Romance, który do dziś cieszy się dużą popularnością, zwłaszcza w okresie okołowalentynkowym. Jest to niewątpliwie jeden z najbardziej znawanych zapachów domu mody RL. Do tej pory zrealizowano wiele spotów reklamowych Romance. Początkowo były to reklamy ukazujące zakochaną parę, w którą wcielała sie para modeli. W ostatnim reklamie z 2010 roku wystąpił jednak Argentyńczyk Ignacio Figueras wraz z cała swoją rodziną: żoną Delfiną Blaquier oraz trójką dzieci. Figueras to jeden z najlepszych graczy polo na świecie, jest kapitanem drużyny BlackWatch Polo Team. Tak naprawdę, sportowiec rozpoczął współpracę z Ralphem Laurenem już w 2000 r. kiedy to został twarzą linii odzieżowej RL Black Label. 7 lat później mianowano go ambasadorem „świata zapachów Polo“ (w tym Polo Black, Blue czy Gran Reserve). 

Reżyserem reklamy Ralph Lauren Romance z udziałem Figuerasa jest Bruce Weber, natomiast kreatorem zapachu jest Harry Fremont, tworzący zapachy dla takich marek jak: Vera Wang (Flower Princess), Juicy Couture (Jouicy Couture) czy Statsona (Rich Suede).

Informacje dodatkowe
Premiera: 1998 rok
Nos: Harry Fremont
Składniki:
  • Nuty głowy: róża, olejki cytrusowe, imbir, frezja
  • Nuty serca: goździk, kwiat lotosu, lilia, biały fiołek
  • Nuty bazy: paczula, mech dębowy, białe piżmo
Przydatne linki:

YSL L‘Homme Libre – Benjamin Millepied i jego odnaleziona w tańcu wolność

Reklama perfum Yves Saint Laurent l'homme Libre Benjamin Mllepied

L‘Homme Libre 2011 to wariacja na temat powstałego w  2006 roku zapachu L’Homme, wylansowana przez francuski dom mody Yves Saint Laurent. Ten potentat na rynku mody (należy pamiętać, że to YSL ubrało po raz pierwszy kobietę w smoking, wprowadziło także modę na tweedowe marynarki), zajmuje jednocześnie wysoką pozycję na rynku kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych, akcesoriów, wyrobów galanteryjnych, a także perfum. W 2011 roku dom mody zaprezentował nowy zapach L’Homme Libre z Benjaminem Milepiedem jako twarzą zapachu. Ten francuski tancerz, stał się rozpoznawalny na całym świecie dzięki choreografii baletowej jaką stworzył dla oscarowego Black Swan (Czarny Łabędź), w którym też odegrał małą rólkę epizodyczną. Nie bez znaczenia jest też fakt, iż swoją obecną partnerkę poznał na planie tego filmu; jest nią świetna aktorka - Natalie Portman.Jak mówi Benjamin, zapach jest jak odnalezienie własnej tożsamości mężczyzny, posiadaniem czegoś, co nas odróżnia. Osobiście przykładam dużą uwagę do zapachu, jest w tym jakiś romantyzm. Balanchine, choreograf New York City Ballet, sam wybierał perfumy dla baletnic. Perfumy wiążą się dla mnie ze wspomnieniami dzieciństwa, mają związek z różnymi scenami z życia. Jest w tym również związek wolności w tańcu z różnymi baletnicami w różnych, obcych miejscach. One zawsze zwracają uwagę na zapach jaki noszą. Zawsze wybieram zapach, który jest osobisty, wyjątkowy i pozwala mi wrócić do dawnych momentów z mojego życia." (via: YouTube)

Kreatorami zapachu są Carlos Benaim, odpowiedzalny za sukces takich zapachów jak Calvin Klein Eternity, Carolina Herrera Carolina Herrera, Ralph Lauren Polo oraz Olivier Polge, twórca m.in: Flowerbomb Viktor&Rolf, czy Miracle Forever Lancome.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2011 rok
Nosy: Carlos Benaim, Olivier Polge
Składniki:
  • Nuty głowy: anyż gwiaździsty, bazylia, liść fiołka
  • Nuty serca: gałka muszkatołowa, różowy pieprz
  • Nuty bazy: wetiwer, paczula
Przydatne linki:

Aramis Life, Aramis Always for Him, Her – tenisowa miłość Andre Agassi i Steffi Graf

Reklama perfum Aramis Always Andre Agassi Steffi Graf

Amerykańska firma Aramis powstała dzięki koncernowi Estee Lauder w 1964 r. nazwą nawiązując do bohatera powieści Alexandra Dumas, Trzej Muszkieterowie. Marka była pionierem na rynku męskiej mody ślubnej. Produkuje również, wraz z marką Tommy Hilfiger, zapachy dla kobiet i mężczyzn.

Marka związała się 5-letnim kontraktem z tenisistą Andre Agassim, mistrzem ośmiu wielkoszlemowych turniejów i mężem wielkiej tenisistki Steffi Graf. Agassi po ukończeniu kariery sportowej zajmuje się przede wszystkim działalnością charytatywną, założył również własną fundację wspierającą młodzież z talentem sportowym.

Andre był twarzą perfum Aramis Life, którego nosem jest Raymond Matts znany z zapachów Clinique Simply Clinique czy Tommy Hilfiger True Star. Wraz z żoną, Steffi Graf, wystąpił 2 2006 r. w kampanii promocyjnej perfum Aramis Always for Him i Aramis Always for Her. Kreatorami tych zapachów są Ilias Ermenidis (m. in. Escada, Acte 2, Givenchy pour Homme) i Jean-Claude Delville (Clinique Happy, Givenchy Oblique Play). Oba flakony stanowią jedną całość – kiedy połączy się je, kreują półkole kształtem przypominające będące symbolem miłości obrączki.

Informacje dodatkowe
Premiera:
  • Aramis Life: 2003 rok
  • Aramis Always for Him oraz Her: 2006 rok
Nos:
  • Aramis Life: Raymond Matts
  • Aramis Always for Him oraz Her: Ilias Ermenidis, Jean-Claude Delville
Składniki:
  • Aramis Life: limonka, bergamotka, mięta, ogórek
  • Always for Him: limonka, imbir, cynamon, mięta
  • Always for Her: mandarynka, magnolia, hibiskus, mleko
Przydatne linki:

Lanvin L’Homme Sport i Rafael Nadal

Reklama Perfum Lanvin l'homme Sport Rafael Nadal

W zestawieniu kolejny tenisista, tym razem jest to Rafael Nadal, Hiszpan uważany za jednego z najwybitniejszych zawodników tej dyscypliny. Choć ma dopier 26 lat, zwyciężył już 10 turniejach wielkoszlemowych. Jest ponadto fanem wędkarstwa i golfa oraz założycielem  The Rafa Nadal Foundation wspierającą potrzebujące dzieci i młodzież. W roku 2010, wraz z innymi tenisistami, wziął udział w charytatywnej akcji Hit for Haiti – cały dochód przeznaczono na ofiary wstrząsów w Haiti. Dwa miesiące później ponownie zorganizowano imprezę pokazową, w której oprócz Nadala, występował Andre Agassi.

Lanvin to francuski dom mody, znany jest przede wszystkim z przepięknych kreacji zakładanych przez gwiazdy przy okazji występów.

Wybór Rafaela jest oczywisty, to przystojny, młody sportowiec z wrażliwą duszą. Nie bez znaczenia jest fakt, że wcześniej był twarzą Kia Motors, a obecnie współpracuje z Emporio Armani. Lanvin L’Homme Sport to mężczyzna w stylu Rafaela Nadala.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2009 rok
Składniki:
  • Nuty głowy: cytryna, bergamota
  • Nuty serca: lawenda, szałwia
  • Nuty bazy: piżmo. mech dębowy
Przydatne linki:

Andy Roddick dla Diparlux, Lacoste Challenge i Re/Fresh

Reklama perfum Lacoste Challenge Andy Roddick

Tenisiści opanowali zestawienie, bowiem kolejnym przykładem sportowca, który wziął udział w kampanii perfum jest Andy Roddick, amerykański tenisista zajmujący obecnie 14. miejsce w ogólnej klasyfikacji dziedziny. Roddick założył fundację Andy Roddick Foundation wspierającą zaniedbywane i wykorzystywane dzieci. W 2004 roku dostał nagrodę za działalność charytatywną Arthur Ashe Humanitarian Award, a 3 lata później wyróżnienie Ashe Institute for Urban Health.

Z Roddickiem jest o tyle zabawna sytuacja, że najpierw, w 2006 roku, stworzył własne perfumy dla Diparlux (firmy specjalizujacej się w wytwarzaniu zapachów dla gwiazd (m. in. Jessica Simpson, Rihanna), a parę lat później (2011 rok) zaczął reklamować zapach, jakby nie było, „konkurencji“ – Lacoste. Obecnie jest twarzą zapachu Lacoste Challenge Re/Fresh. Wybór tenisisty nie jest przypadkowy. Założycielem francuskiej firmy odzieżowej Lacoste był Rene Lacoste, zawodowy tenisista.

Flakon Lacoste Challenge przypomina kształtem rączkę rakiety tenisowej, nawet dobór kolorów kojarzy się z tenisem – żółty to piłeczka, a biały to linie na korcie.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2011 Lacoste Challenge
Składniki:
  • Nuty głowy: liście brzozy, kardamon
  • Nuty serca: oregano, rozmaryn
  • Nuty bazy: balsam tolutański, kadzidło, paczula
Przydatne linki:

Puig Sportman Street -  piłkarski zapach (Fernando Torres)

Reklama perfum Puig Sportman Street Fernando Torres

Puig to firma rodzinna, założona przez barcelończyka Antonio Puiga w 1912 r. W materiałach prasowych firma określa się jako „brand builder”, której głównym celem jest „przełożenie wizerunku firm świata mody na świat perfum”. Marka konsekwentnie, oprócz marek własnych, które stanowią niewielki ułamek jej działalności, podpisuje umowy na produkcję luksusowych perfum dla domów mody z całego świata (Comme des Garcons, Valentino, Prada), ale również tych massmarketowych (Mango, Zara) i celebrytów (Shakira, Antonio Banderas).

W 2011 r. Puig przejęła część udziałów JP Gaultier należącym do domu mody Hermes, zaczynając tym samym obiecującą współpracę z potentatem na rynku mody.

Wybór Fernando Torresa, hiszpańskiego piłkarza, grającego na pozycji napastnika, gracza Chelsea i reprezentanta Hiszpanii, wydaje się być przemyślany. Jak twierdzi firma, Torres to młody, charyzmatyczny i silny mężczyzna idealnie wpisujący się w filozofię firmy. Torres oprócz tego zdobył doświadczenie w kampaniach reklamowych dla takich marek jak: Pepsi, Nike czy Aviva. Jak można przeczytać w materiałach prasowych, filozofią marki i perfum Sportman Street jest oddawanie hołdu sportowi i satysfakcji fizycznej. Jak twierdzi sam Torres, kampania ma na celu, oprócz wylansowania nowych perfum, ukazanie sportowca jako człowieka (via: http://blogs.terra.es).

Informacje dodatkowe
Premiera: 2008 rok
Przydatne linki:

Synesis Fair play – Maciej Szczęsny

Reklama perfum Synesis Fair Play Maciej Szczęsny

O zapachu Synesis pisałam już w artykule o polskich perfumach. Wymieniam je tu dlatego, że to póki co jedyny zapach, w reklamie którego wziął udział polski sportowiec (Radosława Majdana nie wliczam, bo to odrębna kategoria - perfum sportowców, a Szczęsny jest tylko twarzą perfum Synesis, nic więcej).

Chanel Allure Homme, Allure Homme Sport – różne twarze sportu

Reklama perfum Chanel Allure Homme Medalista Olimpijski

Reklama perfum Chanel Allure Homme Student Surfer

Marki Chanel nie trzeba chyba przedstawiać, każdy wie, że ten francuski dom mody założony przez Coco Chanel nadal święci triumfy w świecie mody. Jej perfumy, kosmetyki i stroje są kochane i pożądane na całym świecie.Początek zapachu Allure wiąże się z latami 90-tymi. Reklamy prasowe były czarno-białe, prócz butelki, która jako jedyna jawiła się w kolorze. Bohaterami plakatów byli anonimowi, atrakcyjni ludzie o różnych profesjach – ta anonimowość miała dodać element tajemnicy, np. wśród nich byli pisarz, golfista, marynarz, mistrz olimpijski. Twarzą zapachu stał się m. in. Marc Thiercellin, francuski żeglarz. Zapach wykreował Jacques Polge, znany z takich hitów perfumeryjnych Chanel jak Coco Mademoiselle, Egoiste, czy Chance. Co ciekawe, w reklamie perfum Chanel Allure Home Sport z 2004 roku wystąpił już nie sportowiec, a model udający żeglarza...

Informacje dodatkowe
Nos: Jacques Polge
Składniki: bergamotka, skórka z cytryny, mandarynka, pieprz, wertiwer, paczula
Przydatne linki:

Hugo Boss Bottled, Hugo Boss Bottled Night – siła kieruje sukcesem (Jenson Button i Lewis Hamilton)

Reklama perfum Hugo Boss Bottled Lewis Hamilton

Reklama perfum Hugo Boss Bottled Night Jenson Button

Dom mody Hugo Boss zna prawie każdy. Ta niemiecka marka rozpoczynała od dostarczania strojów roboczych. W latach 90-tych światem wstrząsnęła informacja, że Hugo Boss podczas drugiej wojny światowej zatrudniał więźniów szyjących mundury dla SS, Wehrmachtu i Hitlejugend. Obecnie marka jest potentatem na rynku eksluzywnej odzieży i perfum. W 2011 r. podpisała kontrakt na wytwarzanie perfum z tradycyjną perfumeryjną niemiecką firmą Maurer & Wirtz. Rok wcześniej firma Hugo Boss stworzyła nową kampanię reklamującą najpopularniejsze zapachy. Do kampanii zatrudniono znanych aktorów, sportowców i piosenkarzy. I tak np. twarzą perfum został aktor Orlando Bloom, piosenkarz Mika i kierowcy rajdowi jeźdżący w F1 w tym samym zespole, McLarenie Mercedes - Jenson Button oraz Lewis Hamilton. Ostatni wybór podyktowany był rocznicą 30-letniej współpracy Hugo Boss z McLarenem. Jenson i Lewis zostali twarzami perfum Hugo Boss Boss Bottled oraz Hugo Boss Bottled Night. Hasłem kampanii stała się zabawna gra słowna: Power Drives Success.

Oprócz reklamy zapachu, kierowcy zostali modelami linii odzieżowej dla mężczyzn. Wystąpili w trzech strojach: garniturach, strojach casualowych (najbardziej im bliskich) oraz w strojach rajdowych.

Projekt opakowania zapachu Boss Bottled Night nawiązuje do słynnego już opakowania Boss Bottled (pierwsza edycja perfum pojawiła się na rynku w 1998 r.). Sam szklany flakon został urozmaicony kolorystyką przechodzącą od granatu przy podstawie buteleczki aż do czerni nasadki ze srebrną obwódkę. Obecnie twarzą zapachu jest aktor Ryan Reynolds.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1998 rok, 2010 rok
Składniki:

Hugo Boss Boss Bottled Night:

  • Nuty głowy: lawenda, drewno brzozy,
  • Nuty serca: fiołek afrykański,
  • Nuty bazy: piżmo, akordy drzewne.

Boss Bottled:

  • Nuty głowy: jabłko, cytrusy
  • Nuty serca: pelargonia, cynamon, goździk
  • Nuty bazy: drzewo sandałowe, wertiwer, cedr
Przydatne linki:

Thierry Mugler A Men – Oscar Pistorius

Reklama perfum Thierry Mugler a man Oscar Pistorius

Thierry Mugler, francuski projektant mody i fotograf, zaangażował w najnowszy projekt nowej wersji perfum A Men (z 1996 r.), niepełnosprawnego biegacza, uczestnika paraolimpiad, Oscara Pistoriusa. Ten sportowiec jest również ambasadorem Mineseeker Fundation wspierającej poszukiwanie niezdetonowanych min na zagrożonych nimi terenach. Należy przyznać, że pomysł na jaki wpadł projektant jest niesamowity. Ogólnie niepełnosprawność jest tematem tabu, niepełnosprawnym raczej rzadko proponuje się akcje promocyjne produktów. Wydaje się, że pomysł kampanii jest super, pozwala spojrzeć na Oscara jako nie osobę z dysfunkcjami, a jako osobę silną, nie poddającą się, pragnącą spełnić swoje marzenia. Ostatnio udało mu się przejść eliminacje do Olimpiady w Londynie, co jest spełnieniem wieloletnich marzeń sportowca. Dyrektorem kreatywnym kampanii reklamowanej sloganem: Półbóg, półczłowiek, półmaszyna, jest współpracujący od dawna z Muglerem fotograf mody, Ali Mahdavi. Nosem zapachu jest natomiast Jacques Huclier znany z kreacji takich perfum jak Nina Ricci Ricci Ricci, czy pozostałych zapachów z linii A Men Thierry’ego Muglera. Jak można przeczytać na stronie internetowej perfum, po raz pierwszy A Men jest reprezentowany przez współczesnego bohatera, sportowca, atletę, Oscara Pistoriusa. Wybór nie jest przypadkowy, Oscar ma męskie przymioty, które Thierry Mugler darzy ogromnym przywiązaniem: Oscar pokazuje, że wytrwałością i męską siłą człowiek może pokonać swoje limity (via: www.mugler.com).

Informacje dodatkowe
Premiera: pierwsze 1996, 2011
Nos: Jacques Huclier
Składniki:
  • Nuty głowy: bergamotka, helional
  • Nuty serca: drzewne nuty, paczula
  • Nuty bazy: migdał, karmel, piżmo
Przydatne linki:
  • Twoja ocena:
  • 3.4 (12 głosów)
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!