Reklama perfum Dior Hypnotic Poison z Mélanie Laurent to gniot

poniedziałek, 3 października 2011    0   

Reklama perfum Dior Hypnotic Poison z Mélanie Laurent to gniot

W sieci pojawiła się najnowsza reklama kultowych perfum Dior Hypnotic Poison - najlepiej sprzedającej się "trucizny" Diora. Wystąpiła w niej francuska aktorka Mélanie Laurent znana między innymi z filmu "Bękarty wojny" Quentina Tarantino. Reklamę wyreżyserował John Cameron Mitchell.

Trucizny Diora

Pierwsze perfumy Poison stworzył w 1985 roku perfumiarz Edouard Flechier. Ich sukces przeszedł najśmielsze oczekiwania Diora. Przez pierwsze pół roku od premiery w paryskim domu handlowym Galeries Lafayette co 50 sekund sprzedawano jeden flakon Poison. Z czasem powstała cała kolekcja trucizn:

  • Dior Poison (1985, Edouard Flechier)
  • Dior Tendre Poison (1994, Edouard Flechier)
  • Dior Hypnotic Poison (1998, Annick Menardo)
  • Dior Pure Poison (2004,  Carlos Benaim, Dominique Ropion, Olivier Polge)
  • Dior Midnight Poison (2007,  Jacques Cavallier, Olivier Cresp, Francois Demachy)

Jak na trucizny przystało, wszystkie zapachy zamknięto we flakonach nawiązujących swym kształtem do jabłka, którym biblijna Ewa kusiła Adama w Raju.

Flakony Dior Poison Kolekcja

Hypnotic Poison

Dziś najlepiej sprzedającym się zapachem spośród wszystkich trucizn jest stworzona przez Annick Menardo (Kokorico JPG, Bvlgari Black, Boss Bottled, Lancome Hypnose)  w 1998 roku Hypnotic Poison. Świadczą o tym nie tylko wyniki sprzedaży, tych perfum, ale również liczba wariacji powstałych na ich temat: EDT, EDP, Eau Sensuelle, L’Elixir, Extrait de Parfum, a także wiele edycji limitowanych. Podobnie jak w przypadku większości popularnych zapachów, tak również w przypadku Hypnotic co jakiś czas celem odświeżenia wizerunku oraz przypomnienia o jego istnieniu zmienia się zarówno twarz zapachu jak i plakaty reklamowe. Zazwyczaj robi się to w okresie przedświątecznym, w którym to następuje intensyfikacja wszelkich działań marketingowo – reklamowych. Święta Bożego Narodzenia stanowią najlepszy okres handlowy w roku, zwłaszcza dla producentów perfum, którzy doskonale wiedzą o tym, że najczęściej kupowanym prezentem świątecznym są kosmetyki, wśród nich perfumy.

Melanie Laurent nową twarzą Hypnotic Poison

Najnowszą twarzą perfum Hypnotic Poison została francuska aktorka Mélanie Laurent. Zastąpiła w tej roli takie gwiazdy jak Mila Jovovich czy Monica Bellucci.

Hypnotic Poison Milla Jovovich Plakat

Dior Hypnotic Poison Monica Belucci plakat

Melanie jest artystką wszechstronną, bardzo uzdolnioną i odważną. Utalentowana aktorka, obiecująca reżyserka, zadziwiająca piosenkarka, piękna i zmysłowa kobieta - jest to idealny profil dla Diora i jego uwodzicielskich i prowokujących perfum Hypnotic Poison.

powiedziała Tiziana Tedeschi, rzeczniczka prasowa działu perfumeryjnego Diora. (Źródło: PAP Life)

Melanie Laurent Suknia Dior CannesAktorka znana jest przede wszystkim z roli w filmie „Bękarty wojny“ Qentina Tarantino oraz "I nagle wszystkich mi brak" ("Et soudain tout le monde me manque"). Nagrała również debiutancki album: "En t'attendant".

O współpracy Melanie Laurent z Diorem stało sie głośno w momencie, kiedy aktorka pojawiła się dwukrotnie w sukniach słynnego domu mody na tegorocznym festiwalu w Cannes, który miała okazję prowadzić.

Tak o współpracy z marką mówi sama aktorka:

"We [Dior and I] seduced each other for months, and it was my agent who called me to say that we were going to sign the contract.”

“I remember I said to myself — gasp — think about who the other faces of Dior fragrances were! Jude Law, Charlize Theron, Natalie Portman — and I thought, ‘Oh my God, I’m going to be one of them.’”

Reklama Hypnotic Poison

Najnowszy spot z udziałem aktorki wyreżyserował John Cameron Mitchell – reżyser filmu „Między światami”, który z Diorem współpracował już wcześniej, tworząć dla tej marki w grudniu 2010 roku krótki, kikluminutowy, promujący markę film pod tytułem Lady Grey, z Marion Cotillard oraz Ian McKellan w rolach głównych. O ile Lady Grey wygląda na dopracowany projekt, o tyle reklama Hypnotic Poison już niekoniecznie.

Poison i czarna pantera

Najnowsza reklama Hypnotic Poison przedstawia Mélanie, która za pomocą perfum o magicznych właściwościach zamienia mężczyznę w... czarną panterę – ot, cała historia. Co to zwierzę ma wspólnego z zapachem? Nie mam pojęcia. Ale intryguje mnie to. Tym bardziej, że zwierzę to pojawiało się w reklamach perfum Diora już wcześniej, w tym poraz pierwszy w reklamie Poison w 1984 roku. 

Przeszło 20 lat póżniej pantera pojawiła się ponownie - w reklamie zapachu Pure Poison. Przedstawiono ją tu jako silne i niebezpieczne zwierzę, nie na tyle jednak, by mogło ono stoczyć zwycięską walkę z... kobietą.


W najnowszej reklamie po dzikim zwierzęciu nie widać już ani śladu. Pantera stała się wiernym i posłusznym swojej pani (właścicielce Hypnotic Poison) psem.

Zastanawiające, że w przeciwieństwie do pozostałych reklam, w tym przypadku pantera widoczna jest tylko przez 2 sekundy, do tego na samym końcu reklamy i w taki sposób, że tylko uważny obserwator jest ją w stanie spostrzec. Tym bardziej nie rozumiem sensu całego przekazu.

Niewątpliwie dużym plusem jest muzyka. Słynny utwór "I put a spell on you" w wykonaniu Niny Simone świetnie pasuje zarówno do uwodzicielskich właściwości zapachu jak i koncepcji reklamy. Poniżej oryginalna wersja piosenki w wykonaniu Jay'a Hawkins'a (o pseudonimie Screamin' Jay Hawkins):

Podoba mi się również filmowa wersja flakonu Hypnotic Poison, przypominająca nieco Cartier Baiser Dragon i Diesel Loverdose, z tą drobną różnicą, że flakon Diora to prawdziwe narzędzie zbrodni. Drobiazgi te nie wystarczą jednak, bym kiedykolwiek polubiła tę reklamę. Moim zdaniem to jeden z największych gniotów reklamowych Diora ostatnich lat. I choć tak naprawdę żadna z dotychczasowych wersji telewizyjnych reklam perfum Hypnotic Poison nie była szczególnie udana, to jednak ta najnowsza jest zdecydowanie najgorsza.

Perfumy Diesel Loverdose Flakon Perfumy Cartier Le Baiser Du Dragon flakon

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!